{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.507 visninger | Oprettet:

Peugeot mekaniker tilstede? {{forumTopicSubject}}

Hej hej.

Jeg skal til at lave 3. service på min brors 107'er, men undrer mig lidt over at den ikke har fået bremsevæske endnu, så derfor er mit spørgsmål hvad er intervallet på skift af br. væske? I servicebogen står der 60.000, men det lyder da underligt da det i høj grad også omhandler hvor gammel den er?

Arbejder selv ved Opel og der er det jo 2 år.. Troede jeg egentlig også det var på Peugeot??

Og nu vi er igang.

Har fået de der lister med A-B-C- osv eftersyn, men jeg kan sku ikke finde ud af hvilket et den skal have??

Det er 3. år og den har gået 47k, sidste service fik den vel 41k for et år siden.

Nogen der kan huske det? Som jeg har forstået det skal det være et AB service, men tror jeg tager fejl?

-Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot mekaniker tilstede?
  • #1   28. jun 2009 de gamle 107'ere går 30.000 km. på et service, hvor imod de nye kun går 15.000.
    den skal have skiftet bremsevæske hvert 2 år. så meget underligt det ikke er skiftet.
    ved 3 års service skal den have A-C service, det vil sige uden at smøre bremser og skifte bremsevæske, men det skal du så i det her tilfælde. det vil sige det bare er et almindeligt lille service, dog med tændrør's skift også. pollenfilter skal selvfølgelig også skiftes, men det er kun hvis den har A/C det er monteret.


  • #2   28. jun 2009 den skal have et ac service, lille service med tændrør og den skal have skiftet bremsevæske ved enten 2 år eller 60000 km service.

  • #3   28. jun 2009 der var en der var lidt hurtigere end mig:)

  • #4   28. jun 2009 Hvad motor.. smiley Så kan jeg lige slå et serviceblad op for dig smiley

  • #5   28. jun 2009 107 1,0 - CFA (1KR-FE) - P (107) - 2005-2009

    Motorrum
    1 Kontroller kølervæske niveau og anfør frysepunkt.: ____°C
    2 Kontroller batteri
    3 Kontroller væskeniveau i sprinklersystem
    4 Udskift motorolie
    5 Udskift motoroliefilter
    6 Smør bevægelige dele: koblingsled, gearforb. Dørstop, dørhængsler, låsecylindre
    7 Udskift luftfilter hver 30.000 km
    8 Udskift pollenfilter
    9 Udskift tændrør - for hver 30.000 km
    10 Kontroller kølerens el- ventilator (Indkobling og funktion)
    11 Udskift kølervæske (Hvert 2 år)
    12 Kontroller bremsevæske
    13 Kontroller/ juster kobling

    Karosseri / Kabine
    14 Kontroller/ afprøv lys, lygter og signalsystem

    Chassis / Undervogn
    15 Kontroller forreste bremseklodser, udskiftes efter behov (Ikke tilknyttet nogen fast km interval)
    16 Kontroller olieniveau i aut./ man. Gearkasse
    17 Kontroller manchetter/ bælge på trækaksler og styretøj
    18 Lækagekontrol af: motor, gearkasse, differentiale, tandstang, efterse også drivakselmanchetter
    19 Kontroller dæk, justér dæktryk og anfør mønsterdybde VF: HF: VB: HB: RES:
    20 Rust/ korrosionseftersyn af karosseri/ undervogn (Ikke hulrum)
    21 Kontroller bremser i for og bag (Visuelt)
    Prøvekørsel
    22 Prøvekørsel med afprøvning af alle vognens systemer
    23 Afstempling af servicehæfte og rengøring af rat og greb efter service
    Tillægspunkter
    24 Kontroller støddæmperes funktion og tæthed
    25 Tandrem udskiftes (Interval: se vigtig)
    26 Udskift bremsevæske hver 60.000 km/ 2 år



  • #6   28. jun 2009 Jeg siger tak. Jeg har fået de der serviceblade smiley Den får et AC service. smiley

    Lige et spørgsmål. Der står at den skal have udskiftet brændstoffilter, men det har jeg ikke fået med fra peugeot da jeg bestilte dele, og det siger i heller ikke noget om? Skal den ha det?

    Og til sidst. Hvor meget olie skal der på sådan en bandit? Det er en 1.0.. smiley



Kommentér på:
Peugeot mekaniker tilstede?

Annonce