{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.568 visninger | Oprettet:

Clio 1.2 RL - tandrem/andet? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Har kig på en Renault Clio 1.2 RL, år 1995, som har kørt 165.000. Den ser ok ud, lige bortset fra en smule overfladisk rust ved skærmkanter bagi og en smule andre sådanne smo bobler. Jeg kender ikke meget til disse biler, men kan alligevel se at bilen deler rigtig meget grundkonstruktion med Renault 5, som jeg lige har måttet "bortvise" grundet syn. Troede så at motoren var samme gamle stødstangskonstruktion, men den er dog modificeret lidt, så den har tandrem. Så jeg skulle lige høre om nogen kende rtil intervallet for skift af tandrem. Som med min gamle 5'er, så har Clio'en været pakket godt ind i Dinitrol, både i bund og i hulrum. Der skal fjernes lidt gammel opbrudt rustbeskyttelse og smøres nyt på, men det er nu kun langs lidt samlinger og der er ingen tegn på gennemtæring, skader, o.l. Bilen har fået skiftet bagbremser for få dage siden. Den bremser jævnt over alle hjul. Der er ingen rusken i rattet ved kørsel, og den trækker ikke til siden. Men inden jeg beslutter mig, så er jeg nysgerrig i forhold til om nogen herinde ved om der er noget man skal være ekstra forsigtig med i forhold til denne bil? Alle råd, tip, etc. er velkomne.

Venlig hilsen,

Anders Klingenberg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Clio 1.2 RL - tandrem/andet?
  • #2   7. jul 2009 Hej jeg har selv sådan en vogn med samme motor, udover til rust i bagerste skærmkanter og i bunden af bagegerummet er har der ikke været nogle problemer med den. den har nu rundet de 200.000km og bruger stadig ingen olie, i de 5år jeg har haft den er der som det eneste ofret en ny generator-rem samt bremsebelægning...rigtig velkørende og billig i drift

  • #3   7. jul 2009 Hey!

    Tak for svarene - i særdeleshed det udførlige serviceskema. Måske man for god ordens skyld bør få den tandrem skiftet.

    Venlig hilsen,

    Anders Klingenberg


Kommentér på:
Clio 1.2 RL - tandrem/andet?

Annonce