{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.907 visninger | Oprettet:

Golf 3 Diesel - Hvid røg og startprobl {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en Golf 3 GTD fra 1991 der pludselig har fået startproblemer og der kommer hvid røg når jeg starter den. Når der endelig kommer gang i bilen kører den helt som den plejer, det er kun den hvide røg og startproblemet der bekymrer mig.

Jeg skal lige huske at sige at jeg har en lidt utæt brændstofpumpe !

Hvad mener I der kan være problemer? og skal jeg være bekymret ?

Mvh Alex

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 3 Diesel - Hvid røg og startprobl
  • #1   9. jul 2009 Det kan være mange ting. Den kan også være slidt op så der ikke er ret meget kompression på når den er kold. Det kan også være gløderør. osv.

• #2   9. jul 2009 Ja, hvid røg plejer at tyde på utæt toppakning, da vandet giver den hvide røg hvis det smutter med i kammeret.

Det kan sagtens være det, for når først bilen er varm, er metallet udvidet og så er der måske ikke så stor utæthed længere?

så tjek vand og olie forbrug. startproblem er måske den pumpe?

• #3   9. jul 2009 jeg synes ikke det ser ud til den bruger vand.

Prox:
    Jeg har lige strammet v-remmen til generatoren da den hylede ved start.. er det de remskiver du tænker på???

Der kommer kun hvid røg i det/de sekunder hvor bilen starter. Når motoren er startet så stopper den hvide røg

• #4   9. jul 2009 jeg har IKKE tjekket gløderørene, da jeg aldrig før har haft startproblemer

• Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 20
    #5   9. jul 2009 hvid røg er som regel tegn på at der er vand i diesel/benzin- luft blandingen. Hvis din brændstofpumpe er utæt kan der muligvis ligge lidt kondensvand og når du så prøver at starte bilen bliver det jo blandet med det første diesel der bliver pumpet ind i motoren. Ved en kold motor kan det godt give start problemer.

• #6   9. jul 2009 Gløderør tjekkes ved at ohme dem tager 5 min. og så skifter man bare det eller dem der er defekt. Tror nu det er fordi den går alt for magert pga. den utæte pumpe, går en diesel for magert = hvid røg, for fed = sort røg, en utæt pumpe kan i hvert fald give det problem der. Vh. Mads

• #7   9. jul 2009 jeg har desværre ikke værktøjet til at måle mine gløderør smiley

så hvis det er problemet og der en en venlig person der vil tjene lidt penge, så sig endelig til??? (jeg bor i Aalborg)

• #8   9. jul 2009 Pumpe-problem. Ikke i tvivl.

Defekt indsprøjtningspumpe / står forkert

• #9   16. dec 2009 Problemet var:

En iret sikring til gløderørende.. det er helt pinligt, jeg troede jeg havde tjekket alle sikringer, men NEJ..

en ny sikring til 5 kr. og bilen kørte perfekt igen smiley

• #10   25. okt 2010 Hey Mads.

Kan du ikke nævne hvor den sikring sidder for min laver samme show.

Den går ujævt i tomgang og ryger hvidt og har svært ved at starte, men den går problemfrit når jeg kører med chokker.

• #11   25. okt 2010 Hey Mads.

Hvis du vil hjælpe mig i 5min må jeg så ikke gi dig et kald på et tidspunkt.

Kan du ikke sende dit telefonnummer i en pm

• #12   28. okt 2010 Hey...

Er der nogen der kender nogen alternativer til overstående problem

• #13   28. okt 2010 Løsningen på dette:

Det var sikringen til mine gløderør der var iret.. så da jeg skiftede denne ud med en ny frisk sikring til 5 kr så startede bilen 100 % som før.. (det skal lige siges at ikke er en almindelig fladsikring).

En lidt pinlig episode, men jeg viste ikke der var en særskilt sikring til gløderørene.

• #14   8. sep 2011
    Løsningen på dette:

Det var sikringen til mine gløderør der var iret.. så da jeg skiftede denne ud med en ny frisk sikring til 5 kr så startede bilen 100 % som før.. (det skal lige siges at ikke er en almindelig fladsikring).

En lidt pinlig episode, men jeg viste ikke der var en særskilt sikring til gløderørene.

Kommentér på:
Golf 3 Diesel - Hvid røg og startprobl

Annonce