{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.710 visninger | Oprettet:

Cigarstik i bagagerum {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Fiat Brava hvori jeg gerne vil have lavet et cigarstik i bagagerummet. Nu er jeg dog ikke en haj til det med biler, men er der nogen af jer der kan give nogle råd og eventuelt vejledning til hvordan det skal/kan laves? Hvad skal jeg bruge af værktøj m.m.

hilsen

Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cigarstik i bagagerum
  • #1   11. jul 2009 Martin
    Du trækker en rimelig tyk ledning direkte fra + på batteriet og igennem bilen og til hvor du nu vil ha stikket til at sidde og stel tager du et sted i nærheden af stikket (altså et sted i bagage-rummet,evt under en af de skruer der holder baglygten eller lign.,husk nu der skal en sikring på og helst ude ved batteriet,alt hvad du skal bruge kan du købe i div. bildele-forretninger,brug minimum en 4 kvadrat ledning og sæt gummi-gennemføringer på de steder hvor ledningen skal igennem karosseriet.hilsen Allan.

• #2   11. jul 2009 Hej Allan

Jeg takker for det hurtige svar. Og takker for den gode beskrivelse. Håber jeg kan hitte ud af det, ellers må jeg lige forhører mig igen:). Jeg vil se på det imorgen.

Med venlig hilsen

Martin

• #3   11. jul 2009 Som ikke fagmand så husk lige at et alm. bilbatteri på 60Ah har en kortslutningsstrøm på mange hundrede amperer, ved en kortslutning af polerne med feks. en fastnøgle eller lign. vil fastnøglen i beste tilfælde smelte som en spotsis i en frituregryde og i værste tilfælde eksploderer op i ansigtet (og det indeholder ikke jordbærsovs). At hente strøm på polerne syndes jeg virker forkert, men kender ikke den rigtige løsning. Hvordan ville de gøre det på et ordentligt værksted?

• #4   11. jul 2009 per s
    de ville hente strømmen fra +polen med mindre den skal afbryde med tændningen, så ville de trække det fra tændnings +

• #5   11. jul 2009 hvis den skal trække en kølebox eller lign. så træk den fra +polen, ikke fra tændnings+

• #6   11. jul 2009 hvis den skal gå over tændingen, så ville jeg smide et styrerelæ på tændingen og samtidig smide en direkte + ledning med en 20 amp sikring på fra + polen.

og et eller andet sted så kommer ALT strømmen jo sådan set fra + og - polerne på batteriet :o)

• #7   11. jul 2009 Hvad skal du bruge det strømudtag til i bagagerummet?

sikringen skal sidde maks 20 cm fra batteriet.

• #8   11. jul 2009 husk hvis du smider en køleboks i bagagerummet skal der også laves noget luft cirkulations system da der bliver meget varmt omkring køleboksen når den arbejder, og hvis der er for varmt så køler den ikke inden i

• #9   11. jul 2009 husk for pokker en sikring max 10 amp ..

som tykt kabel kan du evt bruge 220 volt kabel det kan nok holde bruger jeg til min radio

• #10   11. jul 2009 ja hvis det er til køler er det jo et kendt problem de tapper alt strøm fra bilen

sådan en ville være godt givet ud http://www.thansen.dk/product.asp?c=2933436358&n=1199166632&pn=1215875581

• #11   11. jul 2009 Det er lige netop til en køleboks. Skal på ferie om 14 dage, så det ville være rart hvis det var lavet inden da. Men jeg takker mange gange for responsen. Så må jeg se om det er så ligetil. Jeg har dog en mekaniker fra TopSted til at hjælpe mig, så helt galt kan det nok ikke gå:)

• #12   17. jul 2009 Lyt til kim Husk sikring når du selv ligger og laver sådan noget altid sæt en sikring på!

• #13   24. jul 2009 hej igen...

Jeg har nu fået en af mine venner, der er Scania-mekaniker til at lave stikket. Det blev faktisk rigtig godt.

Vi borede et hul i den allerbagerste beklædning hvor bagklappen lukker ned i. Derefter førte vi et 220v's kabel om til cigarstikket foran i bilen og koblede det derpå. Det virker 100% og køleren der er sat i bagaerummet starter hver gang jeg starter bilen. Ingen stel, ingen sikringer. Kun 1 stk ledning rundt i venstre side af bilen. Dejligt nemt.

Jeg sætter nok nogle billeder ind iløbet af weekenden.

• #14   24. jul 2009 jeg havde købt sådan et stik her:

http://www.netbaad.com/product.asp?product=1639

Kommentér på:
Cigarstik i bagagerum

Annonce