{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Peugoet 307 - skift af comm2000! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Nogen der har prøvet at skifte hele comm2000 computeren som sidder på ratstammen af en peugeot 307?

Jeg har en slatten blinklysarm, og har nu også fået en airbagfailure advarsel som min mekaniker har målt på og siger skyldes en fejl i comm2000 enheden.
Så nu bliver jeg nok nød til at gøre noget.

Herhjemme skal man smide 2-3000kr for at få en ny sat i.
Men har fundet en ny der passer til min model i england til små 1000kr.

Er det noget man selv kan skifte, eller er det et helved?
Her tænker jeg om det er helt ufarligt at begynde at skrue i og omkring airbaggen?

Nogen der har lavet dette indgreb selv?, og eventuelt har nogen gode råd til operationen?

Takker på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugoet 307 - skift af comm2000!
  • #1   12. jul 2009 der sker ikke noget ved at skrue med airbaggen, hvis du bare har haft batteriet afmonteret en halv time før du begynder at pille ved det.

  • #2   12. jul 2009 Opsøg du lige Peugeot før du gør mere.. Der er udvidet garanti på de comm2000. Så forhør du dig lige nærmere hos dem. Mine forældre fik skiftet deres i en 406'er på den udvidet garanti. Et kendt problem så bare gå lidt til dem hvis de ikke starter ud med det

  • #3   13. jul 2009 Kasper: Jeg skal huske det med afmontere battieriet!! smiley

    Klas: Udvidet garanti, det lyder godt. Men nu er bilen 7 år gammel. Sikker på der stadig er dækning?


  • #4   13. jul 2009 Da jeg snakkede med peugeot ang vores comm2000, lød prisen på 6300 kr for en ny enhed smiley og ingen udvidet garanti. (Vores er 8 år gammel).





  • #5   13. jul 2009 Det kan jeg ikke vide mig sikker på.. Men kontakt evt Peugoet. De får dit stelnummer og kigger om din komponet er dækket.. gå lidt til dem og skriv at det jo er et stort problem for dem, at de har skiftet comm2000 flere gange på samme bil

  • #6   20. jul 2009 Hej har skiftet com2000 på mange forskellige Citroen´er, og det er ikke noget problem, det sværeste er at få airbagen af, hvis den bare er klikket i, skriv en pm hvis du får problemer, så får du mit nummer smiley

  • #7   24. jul 2009 Super!
    Jeg har dog været så heldig at få tilbudt hjælp på mandag af en mekaniker.Så må vi se om de har sendt en rigtig model fra england.
    Lille prisinfo på modulet.
    Hos Peugeot Randers: 3500kr
    Fra UK incl fragt: ca 1650kr

    Man kan endda få 25 pund igen hvis man sender sit defekte modul retur.
    Men det kan vist ikke betale sig med postdanmarks priser.


  • #8   22. sep 2010 hej søren var det til og skifte. har samme fejl på min. kan du fortælle mig hvor det nr. som man bestiller en ny på sider. det skulle være et 6 tegn nr. og fik du din i england mvh. kim kristiansen

Kommentér på:
Peugoet 307 - skift af comm2000!

Annonce