{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Gas sætter sig {{forumTopicSubject}}

Hej
Nogen der har nogen idér til hvorfor min gas sætter sig, når jeg giver et vist tryk på speederen bliver den der, kan godt gasse op men ikke ned, den går altså ikke tilbage fra udgangspunkt, hvis jeg køre et højt gear og bremser glider gassen tilbage, nogen der ved hvad der kan være galt? Det er min gamle Audi 80 "sportsvogn" fra 86 med kaburator.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gas sætter sig
  • #1   24. jul 2009 Altså den køre tilbage til normal når jeg køre et højt gear og bremser, men hvis jeg bare giver den lidt gas kommer den hurtigt op på omkring 3000 i tomgang, det er vist lige lidt for meget.

  • #2   24. jul 2009 tjek evt. fjederen til gas kablet ude ved karburatoren. evt. stram den op.

    ellers hvis du står og kigger på karburatoren, så kan man hurtigt gennemskue hvordan det sidder sammen, når du giver gas med hånden.

    hvis du forstår smiley


  • #3   24. jul 2009 Ja det forstår jeg godt, regner med der er meget det samme som på mc, er bare ikke lige så meget inde i det med at kigge på biler, kan lave det meste efterhånden på min mc, og der sidder jo stadig kaburator på rigtig mange af dem, er det er ikke et nyt syn for mig at kigge ned i sådan en:), ved bare ikke om der evt sidder en fjeder som skal sørge for at gassen bliver trukket tilbage, eller det er et kable det hænger i det, det plejer det at være på en mc, men der har kan jo også lidt mere kontrol over hvor meget gas man giver samt man selv kan skubbe gassen tilbage, det kan man ikke lige sådan i en bil.

  • #4   25. jul 2009 slidt kable. min clio gjorde det samme. det kan tyde på at trådene i kablet er begyndt at splittet sig op.. dermed bliver kablet tykker så kan det ikke glide i holderen til kablet. prøv evt at tjekke det.

  • #5   25. jul 2009 Der skulle bare lige skrues lidt på nogle skruer, nu virker det i hvert fald, tror jeg nok, har ikke lige kørt en prøve tur, men i garagen virker det, om end ikke så ved jeg hvad jeg skal kigge efter nu.

  • #6   25. jul 2009 som sagt finder man hurtigt overblikket over karburatore smiley

    der kan man se alt der bevæger sig osv.


Kommentér på:
Gas sætter sig

Annonce