{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

instrumentfejl på opel vectra b 2,5 v6 {{forumTopicSubject}}

hej bg min opel er begyndt på at lukke alt ned i instrumentbord når man accelere eller bare giver gas altså speedometer går i nul omdrej. tank temp osv. og lampen til katestrofeblinket lyser altså kun i instrument samt mine elruder virker heller ikke og nu er lyset og gået køre lys men har fjernlys. kan dette skyldes stelforbindelse mellem motor og karosse? og det er ligesom om den også hakker lidt når man accelere som om den ikke går helt ren. fordi kan huske min gamle e30 os gjorde det og det var den fordi den begyndte os til sidst ikke at kunne starte ligesom om batteriet var dødt.. håber der er nogen der kan hjælpe lidt fordi jeg fatter intet af det der på forhånd mange tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  instrumentfejl på opel vectra b 2,5 v6
  • #1   21. aug 2009 Ny generator ??

Prøv med et voltmeter at måle på plus og minus.. hvis det kommer over 15-16 volt, Så er dioden i generatoren brændt af..

• #2   21. aug 2009 ok det vil jeg da lige prøve så jeg er bare en spasser til et voltmeter men ellers må jeg lige få en til at tjekke det for mig hva hvis det er det er det så en helt ny generator eller kan man nøjes med at skifte den diode?

• #3   22. aug 2009 Syntes også du skal få målt spændingen i en fart. Kender en som oplevede det samme som du beskriver i hans vectra b, det var generatoren som overladede og gav alt alt for stor spænding.

I værste tilfælde kan det jo brænde din motorstyringen af. Multi timeren har sikkert allerede taget skade.

• #4   22. aug 2009 den får heller ikke lov at køre mere før det er blevet lavet men får en til at kigge på det imorgen

• #5   22. aug 2009 Det var nemlig det jeg prøvede på min vectra.. Når den kom over 2200 omdr. så døde alle nålene i speedo.. Men hvis jeg tændte for elbagrude, og fuld knald på blæseren, så kunne jeg se hvor hurtigt jeg kørte.. smiley

Kommentér på:
instrumentfejl på opel vectra b 2,5 v6

Annonce