{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.806 visninger | Oprettet:

Lave rust i døre. Betale sig? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Som så mange andre Carina E'er, har min vogn en del rust nederst i dørerne.

Jeg har valget mellem enten at lave det, og bruge tid og energi på det, eller finde nogle "nye" hos en ophugger.
Derfor vil jeg gerne vide om det overhovedet [I]kan[/I] betale sig at lave. Jeg mener, der er jo en del arbejde forbundet i det, og de skal alligevel lakeres efterfølgende.
Men hvis jeg finder nogle "nye" døre, vil de så være endnu mere modtagelige over for rust, grundet alderen?
Og kan det derfor svare sig at lave rust på de gamle, så de "holder længere tid"? Eller vil de være svækkede af at have haft rust før?

Hvad siger de kloge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lave rust i døre. Betale sig?
  • #1   28. aug 2009 Find nogle andre døre, som er fine og rustbehandel dem, så kommer du nok længst, og et par fine døre burde da kunne findes...

• #2   28. aug 2009 Ta ud til en autoophugger og hør ham hvilket prisleje sådan en dør står i eller søg i autodatalageret, så har du da en pris at gå efter. Jeg mener at en dør hos en hugger koster en tusse, men hæng mig ikke op på det
    er bilen rød er der jo en god mulighed for at han har en på lager.
    Ole

• #3   28. aug 2009 Det kan ikke betale sig at lave på dem med mindre du ikke vil beholde bilen og bare ønsker at sælge den pæn. 9 ud af 10 biler der laves sådan noget på begynder at ruste igen efter 2,3 eller 4 år. Det er lidt en dødssejler når først sådan en dør er begyndt at ruste...

• #4   28. aug 2009 OK. Tak for jeres svar.

Det er absolut en bil der skal holde de næste 20 år. Alt andet er nemlig tiptop...Der er bare de døre som ikke er så pæne.

De koster ingenting hos en hugger, så det bliver nok den løsning....

• #5   29. aug 2009 Hvis du bor i nærheden af give, vil jeg anbefale at du tager ud til give autolager..
    Han har somregel fine Carina E døre til en god pris.

• #6   29. aug 2009 Det lykkedes nu meget godt for mig at "hjemmelave" det rust i dørene, der var i min gamle 626´er. Så hvis du har tiden og tålmodigheden ville jeg da bare lave det selv

• #7   29. aug 2009 Dan .
    der findes bare ikke døre til carina e uden rust mere..

• #8   29. aug 2009 Kan kun anbefale at finde en anden dør, min dame har sig en corsa b også som tidligere ejere havde lavet rust i, og omlakkeret, det holdt ikk for en skid, og kom skide hurtigt igen,, det bedste er nok at finde en dør uden rust / stenslag og buler, smiley

• #9   29. aug 2009 Dennes J

Hvorfor skriver du lige det til mig...???

Alt er da muligt.....Klokkerholm har da en komplet dørplade til en bagdør foreksempel....

Og her er der da også en del dører....

http://www.dataophug.dk/index.asp?id=13&Dest=&IDI2=TOYOTA&page=cat&Action=Sec&DelGruppe=7&ModelId=8136&BilModel=CARINA+E+JAP+92%2D97&BilType=TOYOTA&Art=D%F8re

• John R
    John R Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #10   9. okt 2009 ''Find nye døre'' '' Det kan ikke betale sig''
    Det er alt hva' man hør fra jer ?
    Come on..
    Køb noget sand papir hos Biltema.. Og noget bil lak det farve som din bil har.. kør godt og grundigt med sandpapir og prøjt noget lak på.. Husk det skal være 3 lags.. Kør med sandpapir mellem lagene.. Det kommer til at se ligesom nyt ud.. Og det vil max koste dig 200kr.. du vil ihvertfald være rust sikker i flere år.. så kan du jo gør det igen og igen og igen.. altså Det er svært at finde ''nye'' døre uden tidligere rust det skal vi lige huske på.. Og hvis der har været tidligere rust vil det komme igen. Jeg havde det passe problem , og har selv fikset det.. Det handler om at være kreativ. ! Hvis du elsker din bil, så gør det stedet for at rode dig i alt muligt.. ærlig tip smiley

Kommentér på:
Lave rust i døre. Betale sig?

Annonce