{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.385 visninger | Oprettet:

jesper s
jesper s
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

El problemer med opel meriva.!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er løbet ind i et underligt periodisk problem med Opel Merivaen - Instrumentet falder ud (omdrejningstæller og speedometer) samtidigt med at ESP'ens kontrollampe og motorlampen lyser - i nogle tilfælde lyser ladelampen også?!?!
Alt dette sker under kørsel, og i flere tilfælde kan bilen ikke startes igen efter stop??!? Jo, men først efter 2 dages pause!!

Fejlen er som sagt periodisk og diagnosen for karrosseristyreenhed lægger en fejl der hedder manglende kommunikation i can-systemet til ABS og Motorstyreenhed.

Håber der findes et klogt hoved derude et sted;-)

Mvh Jesper..

PS.. Karosseristyreenheden ER skiftet, men ikke kodet endnu. Og fejlen optræder stadigt.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El problemer med opel meriva.!!!
  • #1   30. aug 2009 prøv at tjekke om der er kommet fugt i sikringskassen ude i motorrummet....

har lige oplevet det på en zafira, med nogenlunde samme fejl, hvor låget var løsnet, og bilen havde været en tur i vaskehal.

• jesper s
    jesper s Tilmeldt:
    aug 2009

#2   30. aug 2009 Det er checket, der er dejligt tørt alle steder. Det lader ikke til at hænge sammen med fugt osv desværre... Og alle forbindelser er renset imellem de forskellige styreenheder..

• Ras H
    Ras H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #3   15. jun 2019 Hej fandt du nogensinde fejlen? Hvis du kan huske det (det er jo et par dage siden );) jeg står med det samme problem ??

• jesper s
    jesper s Tilmeldt:
    aug 2009

#4   12. okt 2019 Jeg fandt fejlen sidst jeg havde med den at gøre. BCM som er placeret i vandkassen ca førerside var defekt. Opel skaffede mig en ny bestilt på stelnummeret. Men det kvaj der klarede bestillingen overså reservedelenes nummerskift så jeg modtog den samme som jeg afmonterede. Tror i de ville lade handlen gå tilbage?? Nix, det er en el-del så nul returret. De ved lidt om kundepleje som man siger....

Kommentér på:
El problemer med opel meriva.!!!

Annonce