e30 320i motorproblem {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg har fået et problem, med motoren i min e30 bmw 320i , fra 1988. m20b20motor.
For ca. 1 mdr siden begyndte den pludselig at gå rigtig træls når man startede den, den gik ikke på ret mange cylindre, og hakkede og hostede i det. Det gjorde den så i ca 2 min indtil der var kommet lidt varme i motoren. Derefter kørte den så fint, når man bare trillede almindelig rundt, men skulle den arbejde i høje omdr begyndte den at halte lidt igen.
Her den anden dag, da jeg så startede, gik den stadig træls, og efter ca 30sek gik den ud, og der var ikke mere liv at komme efter..
Har så de sidste par dage, haft skilt stator, rotor, og renset det så der var god kontakt, og idag er det så endelig lykkedes mig at få liv i den igen! Men den går stadig skidt, og kører man eks vis i 3gear, så kan den gå op på ca. 4000omdr hvorefer den begynder at sætte lidt ud igen, og mister kraften.
Når den står i tomgang står den heller ikke så jævnt mere, den tænder ikke på alle hele tiden, og den soder og det lugter! Der kommer altså uforbrændt benzin ud..
Men hvad er der lige galt ? Det virker som om der ikke er knald nok på tændningen, for når vi piller tændrør ud, så gnister de gult, og ikke blå!
Hvad er det der er slidt, er det noget computerfis der ikke spiller, en tændspole, eller har i andre gode forslag ?
Mvh Chris Olesen
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 3.421
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 56
Den bruger ikke så meget som en dråbe, hverken af olie eller vand. Der er ikke olie i kølevandet.
Den har heller aldrig kogt mens jeg har kørt i den ( over 1 år ) ..
maj 2005
maj 2007
Måske det kan være en dyse.. Men når den er kold, lyder det bare ikke til, at det kun er en enkelt der ikke er med, det lyder nærmere som en 2-3 stykker)-: Har luftmængde måleren indflydelse på tændningen ? Tror det er noget med tændnigen, men jeg ved det ikke.. Har ikke skruet så meget i biler, så er lidt lost hehe. Og kører den på et værksted, kan jo hurtigt rende op i mere end hvad bilen er værd! ..
maj 2005
maj 2007
Tak for hjælpen! Jeg har nu skruet lidt i den.. Flyttede den kobber ting, en lille smule tilbage på kulbanen, og nu kører den MEGET bedre, ja faktisk helt godt hehe..
Når den gik helt tilbage, stod den et stykke oppe på kulbanen, og det har nok givet en for fed blanding, det er nu rettet og den kører igen. Men hvordan det kan være, at den pludselig skal flyttes ved jeg ikke, den har jo kørt fint indtil for nylig, og det var ikke skruer eller andet der var løse, det hele sad godt.
Men det er også lige meget, nu spiller det igen!
maj 2005
maj 2005
maj 2007
maj 2005
e30 320i motorproblem