{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

prøvet alt med min golf 2 D generator {{forumTopicSubject}}

Nu syns jeg det begynder at blive lidt mystisk.
jeg har tjekket alle ledninger for brud, alt ser ud til at være i orden, den tykke røde på B+ den Blå på D+ den tynde røde på W min golf er en diesel,
men der sker stadig intet, den lader ikke, der kommer ikke lys i lade lampe i instrumentpanel.
Kan jeg have kortsluttet et eller andet, jeg er måske kommet til at sætte tyk rød og blå sammen da jeg afmonterede generatoren, det gnisterede lidt, jeg så ikke om det var stel eller det var nogle ledninger der rørte hinannen.
jeg ved generatorene virker, jeg tjekkede før jeg afmonterede dem, den gamle som skulle skiftes ud ladede meget lidt men der var lys i lade lampen, jeg tjekkede den anden inden jeg pillede den ud og den ladede fint 14,3 V men efter jeg monterede den virkede den lader ingen strøm og der er stadig ikke lys lade lampe.
Er der nogle der har en ide??
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prøvet alt med min golf 2 D generator
  • #2   5. sep 2009 tror også der er sprunget en sikring der skal ikke så meget til, tjek evt. hoved sikringerne

• #3   5. sep 2009 Afmont. den blå ledning på generator og læg den direkte på stel.

Hvis lampen ikke lyser inde i bilen, er lampen defekt eller der er et brud på ledningen ind til kabinen. Kan selvf. også være defekt instrumentering.

• #4   5. sep 2009 Eneste problem er at det er en diode-lampe i instrumenteringen og har aldrig set en der ikke duer.

Mit gæt er stadig at der er et brud på den blå ledning et sted.

• #5   5. sep 2009 tjek om der er brud på D+ ind til lade lampen også om der er 12 volt på ledningen op til lade lamoen en god måde og tjekke det på er D+ af på generator også måler du om der er 12 volt i ledningen er der det så er der gennem gang i ledningen men den kan sagtens være iret eller have et andet brud så den ikke kan trække nogle amp men så skal du kunne 12 volt på ledningen når bilen er startet oig ledningen self er monteret på generatoren

• #6   5. sep 2009 den blå lednings til generatoren har en samling henne ved batteri'et prøv og tjek den om den er iret eller hva den er

• #7   5. sep 2009 Tak for hjælpen til alle, den blå ledning var defekt og den er skiftet og nu og det virker :o)
    er der også nogle der ved hvordan jeg skifter gearstang? den er slidt i plastik kuglen og jeg har en meget fin gearstang med det hele liggene, jeg kan bare ikke lige gennem skue hvordan jeg piller gearstangen op fordi den går igennem gear vælgeren ud til gearkassen.
    Morten

Kommentér på:
prøvet alt med min golf 2 D generator

Annonce