{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.811 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Tilmeldt:
18. aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934

Problemer med blinklys på trailer {{forumTopicSubject}}

Jeg har anskaffet mig en trailer, hvor blinklyset i venstre side ikke virker.
Jeg har målt i stikke på bilen, og der er fin forbindelse når jeg blinket.
Det samme gælder hvis jeg måler mellem ledningen i trailerens samledåse og stel, der er der også forbindelse.
Jeg har prøvet med 3 forskellige pærer, og det er det samme, men de virker alle sammen i højre side og i bremselyset.

Jeg har sågar haft ledningen pillet af soklen i lampekassen, og sat den ind under pæren, så selve kobberet på ledningen rører ved pærens + forbindelse mens den sidder i stel, og det er det samme problem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med blinklys på trailer
  • #1   10. sep 2009 Er der 12V i stikket fra bilen ?

    Er der 12V ved pæren ?


  • #2   10. sep 2009 Der er sikkert ikke ordentlig stel i lygten. Eller også er det i lygten den er gal.

  • #3   10. sep 2009 Nyt på, du bruger for meget tid på og fejlfinde på det gamle. Køb sådan en lygtebom man bruger til cykel anhænger, så har du de lygter du skal bruge.

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #4   10. sep 2009 Der er 12v i bilens stik når jeg måler med multimeter som skrevet.
    Der var også 12v ved pæren, men det er forsvundet nu.
    Stellen er fin, da den kører på de andre pærer også.

    Og ang. lygtebommen, så har jeg ikke lyst til at have den hængende bagpå traileren hele tiden, hvis man så lige glemmer den en dag.


  • Lasse P
    Lasse P Tilmeldt:
    apr 2005

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 158
    #5   10. sep 2009 Jamen så er det vel ledningen fra stikket og frem, det er galt med?


  • #6   10. sep 2009 Du kan risikerer at din lygte trækker sted gennem en af de andre pærer. Eks bremse lys. Den hurtigste og billigste løsning er at køre i harald nyborg og købe et sæt nye lygter med kabel. Og montere det. Mener det koster 249 kr.

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #7   11. sep 2009 Det har nu vist sig at det er en løs forbindelse i stikdåsen på bilen, så man godt kan måle på den, men den er ikke god nok til at stikket vil tage strøm fra den.

    MEN, kablet er jo lavet fra fabrikken, så det er kun lige langt nok, hvordan får jeg det "forlænget" så jeg kan komme til at lave stikket frisk med nyt kobber?


  • #8   11. sep 2009 Træk et nyt kabel hele vejen så er du sikker på det er frisk og i orden

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #9   13. sep 2009 Hvor langt skal et sådan kabel være for at kunne nå hele vejen? Da de eneste steder jeg har set kabel til salg, er i 10m bundter, og det syntes jeg er lige lovlig at købe for at bruge en sjat.

Kommentér på:
Problemer med blinklys på trailer

Annonce