{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.127 visninger | Oprettet:

Rikke N
Rikke N
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 52

Udluftning af bmw e39 {{forumTopicSubject}}

Hvordan lufter man den ud..

Har lige sat ny termostat i og skal så fylde vand på den.. MEN hvordan skal man lige gøre dette??
Skal bilen stå i tomgang og skal jeg ha den der udluftning dims løs inden jeg fylder på??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udluftning af bmw e39
  • #1   14. sep 2009 bare start bilen op og lad den stå og gå, de plejer at udlufte sig selv uden problemer, bare sæt varmen på fuld knald i kabinen, evt. løsne den lille plastik skrue i køleren ved siden af dæksel (denne er til udluftning

• Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

#2   14. sep 2009 Altså jeg fylder bare vandet på og lader den så stå i tomgang?? Og ja evt løsne den skrue??

• #3   14. sep 2009 ja

• #4   14. sep 2009 Fyld vand på, sæt låget på, fuld varme og fuld blæs i kabinen, Den skal stå i ca 15-30 minutter. I starten kan du holde den oppe i omdr. på gassen. ca 2500-3000 omdr. Så kommer det helt af sig selv. Når temparturen står som den skal og der kommer varme ind i kabinen (ordentlig varme) så er det ok. Vent til den har stået lidt og check og efterfyld vand om nødvendigt. Husk kølevæske !

Vh
    Jesper

• #5   14. sep 2009 løsne skruen .. fuld varme på og ingen blæs og jeg mener ingen blæs.. hæv gerne forhjulene op så den står skrå.. bilen skal bare stå i tomgang til den er godt varm.. gerne en halv til en hel time.. fyld på efter behov..

• #6   14. sep 2009 og låget skal være af og jeg mener af..

• Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

#7   14. sep 2009 Super det prøver jeg sgu lige:) mange tak for jeres svar:)

Kryds fingere for det KUN er den termostat..

• #8   14. sep 2009 Den køre ikke noget vand ind i motoren før thermostaten åbner ved ca 90 grader

• #9   14. sep 2009 Mikael.. den kører ikke noget vand ind i kabinen før motoren er varm.. den varmer først motor op og derefter kabine.. og du kan ikke udlufte helt før termostaten er åbnet..

• #10   14. sep 2009 thomas - også det jeg mener..

• Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

#11   14. sep 2009 Hmm det er hel over i det røde felt og ingen varme inde i bilen overhoevdet.. Lorte spand

• #12   14. sep 2009 smiley

• Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

#13   14. sep 2009 Ja så er det jo nok vandpumpen der er røget også.. For fanden man!:...

• #14   14. sep 2009 din vandpumpe cirkulere helt sikkert ikke som jeg også skrev i dine 3 andre indlæg de forrige dage her..

skovlhjul på vandpumpe, thermostat, ..

du sagde den havde smidt vandet det kan den jo kun hvis der er noget galt...

• #15   14. sep 2009 så skal du bare slukke.. hæv dine hjul op.. måske er det dine ventiler der ikke lukker op for vandet til kabinen.. så kan man nemlig ikke lufte den ud

• #16   14. sep 2009 jeg har aldrig haft problem med at udlufte en e39, det bare hælde vand på pisset start den op og køre en tur.

men kontrollere dog om vandpumpen cirkulere

• Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    sep 2008

#17   14. sep 2009 Hvordan kan jeg tjekke om vandpumpe cikulere??? Og der er BARE medet luft i den det hewlt vildt

• #18   13. aug 2016 Jeg ved ikke om denne her tråd stadig er oppe og kører. Man gør følgende da det typisk er luft i systemet og pga af dårligt design flow omkring termosat huset.

Bilen må ikke være varm!!!

For at udlufte korrekt skal man følgende på en BMW E39/e46:
    Sæt nøglen pos 2 og skru helt op for varmen og sæt den på varm. aktiver forrudeblæseren
    Derefter skal følgende skruer løsnes "bleeder"/udluftnings skruen der sidder på termostathuset
    Derefter bleeder skrue på køler.
    Derefter tager du køler dækslet af.

Nu skal der påfyldes kølervæske på bilen(husk den rigtige farve).
    Der fyldes langsomt på køleren. (m52 rummer total cirka 10L i system )
    Du fortsætter med at påfylde indtil der fylder kølervæske fra begge bleeder/udluftnings skruer.
    Derefter lukker du bleeder/udluftnings skruer.
    Du fortsætter med at påfylde indtil det passer med den tilladte kølervæske mændge i beholderen.

Kommentér på:
Udluftning af bmw e39

Annonce