{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger olie
  • #1   21. sep 2009 du skal gøre 2 ting....

    1) Hvis den er kønt privat og som beset, snakke med sælger i en god og håbefuld tone og håbe han måske vil hjælpe dig....

    2) finde årsagen og få den lavet.... enten har du en læk et sted som kan laves eller også er toppakningen utæt

    /A


  • #2   21. sep 2009 kønt=købt

  • #3   21. sep 2009 eller en eller flere stempel ringe er slidte

  • #4   21. sep 2009 Men der er ikke noget der siger nogen steder, at vis han har skjult fejlen, så skal han betale regningen? eller noget lignende.

    Det mærkelige er at den faktisk ikke ryger unormalt eller drypper.


  • #5   21. sep 2009 hvis du har købt den privat er der ikke noget a gøre.

  • #6   21. sep 2009 Du komer desværre ikke ret langt når det er i en privat handel, og hvis du skulle komme ret langt så afhænger prisen du gav for bilen også en del...

    Men det er dig der skal kæmpe for at vinde, sælgeren kan bare være ligeglad...

    Hvis du ingen slutseddel har er det håbløst, ligeledes hvis du har købt den som prøvet og beset.

    Så der er desværre nok ikke meget at gøre, hvis din sag står sådan....


  • #7   21. sep 2009 Vi har underskrevet en slutseddel fra FDM.

    Det værste er sgu at jeg kender ham sådan rimeligt.


  • #8   21. sep 2009 Ok skod, men så kan du vel også snakke med ham om det....;-))

  • #9   21. sep 2009 Det kan jeg love dig for jeg skal.

    Det er fandme svinsk men der er sgu mange der er sådanne!


  • #10   21. sep 2009 Du har ikke ret til noget som helst rent juridisk, så du kan kun appelere til hans samvittighed, hvis han har en sådan. Sådan er det bare i privat handel...

  • #11   21. sep 2009 Skjulte fejl vil som oftest også tilgodeses i en privat handel så som hvis en bil er solgt som eks. en 2.0er og det i virkeligheden kun er en 1.6er eller hvis bilen er så slidt at den faktisk er ubrugelig så som et stort olie forbrug.

    Selvom sælger har solgt den som "beset og prøvet" så kan man jo sige hvordan skulle man kunne "bese eller prøve sig ud i en sikkerhed om at bilen ikke bruger olie ? nej vel, så derfor kan sagen stadig vindes.

    Men har han skrevet at handlen er lavet ude nreklamations så er sagen en anden fordi du jo så ikke har ret til at "reklamere over nogen fejl overhoved.

    Hvis intet andet er aftalt så gælder købeloven stadig ved privat handel, men bare ikke bestemmelserne for et forbruger køb der omhandler et forbrugerkøb.

    Jeg har før hårt sager vundet private imellem hvor det drejede sig om uhørt olieforbrug eller anden identitet på motor end opgivet også selvom handlen var indgået som "prøvet og beset"

    Men igen er den det værd, elller vil sagen koste mere at køre end bilen er værd, så skal man gøre op med sig selv om det er en princip sag og man derfor vil køre den alligevel.

    Men man er faktisk ikke helt ude at skide trods sælger har skrevet købt som beset, fordi han har i denne forbindelse handlet i ond tro omkring noget han burde vide eftersom han jo har kørt i bilen.
    Og det vil man vinde en sag på med det samme hvis motoren altså er så slidt at den bruger så meget olie du siger.

    Men når nu de kender ham "rimeligt" så ville jeg da snakke med ham om det først på den triste måde uden at kny til råben og håndgemæng :o)


  • #12   21. sep 2009 Købeloven:
    § 1. Denne lovs bestemmelser kommer kun til anvendelse, for så vidt ikke andet er udtrykkelig aftalt, eller må anses for indeholdt i aftalen eller følger af handelsbrug eller anden sædvane.

    Stk. 3. Bestemmelsen i § 54, stk. 4, kan ikke fraviges til skade for en senere erhverver, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv.

    § 54. Har køberen ikke inden to år efter genstandens overgivelse til ham meddelt sælgeren, at han vil påberåbe sig en mangel, kan han ikke senere gøre den gældende, medmindre sælgeren har påtaget sig at indestå for genstanden i længere tid eller har handlet svigagtigt.

    Stk. 4. En aftale om en kortere frist for at påberåbe sig en mangel end efter § 54 eller en aftale om en frist for at påberåbe sig en mangel ved køb handler uden for sit erhverv, i det omfang denne i øvrigt vil kunne kræve erstatning for mangler ved salgsgenstanden.


    Som jeg læser det, så kan købelovens §54 stk. 4 ikke fraviges uanset hvad man skriver, men på den anden side hvis man direkte aftaler at købelovens bestemmeler ikke gælder ved handlen men den er solgt som beset og prøvet, så er det nok svært at komme efter noget.

    Jeg mener dog stadig at hvis man kan bevise at sælger har handlet svig agtigt eller i ond tro, så har man stadig en muligehd for at trække købet tilbage, men det er nok svært at bevise at køber var velvidende om det hvis han nu påstår at det er en selv som har tæsket bilen og den derfor først nu har fået dette olie forbrug, så skal man til at tage prøver at motor olien osv.
    Det kan blive dyrt :o)


  • #13   21. sep 2009 Tak for det svar Brabus. smiley

    Vil prøve og snakke med ham først.


  • #14   22. sep 2009 Ja gør det, man vil neppe virke som en skurk over for sine venner, måske tænkte han at du ikke ville opdage olie forbruget i tide og dermed køre den tom og derfor brænde motoren af uden at opdage at det var grundet olie forbrug, så ville han kunne påstå at den måske bare havde været utæt mens du kørte og så på den måde feje fejlen ind under "hændeligt uheld"
    Det er der mange som håber på i forbindelse med at sælge en bil med en motor der bruger meget olie, men de fleste er jo ekstra opmærksomme på en ny erhvervet bil, så de fleste vil opdage det i tide som dig og så kan jeg slet ikke se hvordan "en ven" kan eller vil prøve at snige sig uden om sådan noget, men nu var han jo også bare en bekendt sagde du, kender du nogle tættere på han i hans omgangskreds så er det måske værd at prøve at give historien videre til dem og få dem med på at tage samtalen sammen med dig om det.
    Det kan tit få mere samvittighed op i folk når nogle tættere på er vidne til konfrontationen, man vil jo nødig virke som et svin over for sine venner.



Kommentér på:
Bruger olie

Annonce