{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5W40 10W40
  • #1   21. sep 2009 ligemeget hvilken olie du bruger skulle det da helst ikke forsvinde på magisk vis. Hvis jeg kørte rundt i din bil skulle jeg jo hælde 3 liter på om ugen hvilket slet ikke kan passe.

• #2   21. sep 2009 En Civic skal bestemt ikke køre på 10W/40.

5W/40 vil jeg mene er den helt rigtige olie dertil

Er der røgudvikling?

• #3   21. sep 2009 nej den tidligere ejer har sku nok bare haft kørt den hårdt smiley så den er sku nok bar slidt her og der så den bruger olie smiley såå jaa

• #4   21. sep 2009 Overhovedet ikke, den drypper eller ikke.

Jeg tror den forbrænder det.

• #5   21. sep 2009 Nu er de motore der jo kendt for at sluge olie pga slidte stempelringe. Evt tag en kompressionstest.
    Men den nemme vej er og finde noget TYK olie og hælde på. Så burde forbruget blive nedsat.
    Så ja hvis den bruger mere olie kan det godt være fordi du har hældt noget tyndere på.

• #6   21. sep 2009 de er også kendt for at paraplyerne går ....

• #7   21. sep 2009 Hvis en ældre motor har kørt på én slags viskositet, kan den godt begynde og bruge olie hvis man hælder tyndere på, der er ser flere gange.

• #8   21. sep 2009 stempel ringene er færdig der er ingen tvivl der, det skyldes bla hård kørsel og fordi din motor er med hård forchromede cylinderblokke så det slider meget på de motore's indmad men gør blokken rigtig stærk men det har sine bivirkninger på bekostningen af stempelringene så du skal nok have taget en kompresions test og have fat i det nærmeste cylinder værksted.

• #9   21. sep 2009 paraplyerne hvad er det og hvor sidder de? smiley

• #10   22. sep 2009
    Hej Nikolai,

Brug den olie den tidligere ejer brugte, jeg har selv haft problemer med at min gamle bil brændte olien af, dog ikke en Honda, jeg skiftede til 5W40 fra 10W40 efter 6000km var olien væk, jeg havde inden da kørt 700000km på shell helix med "normalt" forbrug (en efterfyldnig på en kvart til halv liter pr 5000-6000km)
    En ældre motor vil altid have bedre af en tykker viskosite, jeg tror da også at det 10W40 der anbefales til din.

Endelig er der også forskel på de forskellige oliers egenskaber, jeg har således også oplevet at olien var væk efter 5000-6000km efter et olieskift hos Q-pot og det var til samme viskositet som var på i forvejen er ikke sikke på hvilken olie det var men mener det var Havoline, det kommer ihvertfald aldrig på min bil igen:-)

• #11   23. sep 2009 Jeg prøver det smiley

Er rigtig glad for jeres svar, håber det vil hjælpe og smide 10W40 på igen smiley

Kommentér på:
5W40 10W40

Annonce