{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Klar til el-ruder, eller ikke. ? {{forumTopicSubject}}

Når man siger at en Golf 4 (bil er underordnet) - ikke er forberedt til el ruder. Mener man så at den mangler stikkene som sidder i ledningsnettet ude på dørsiderne, til rude moterer og kontakter. Eller mener man at den ikke er forberedt i selve bilens ledningsnet, i så fald hvordan skal man så samle det ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klar til el-ruder, eller ikke. ?
  • #1   28. sep 2009 Det betyder sansynligvis at den ikke er forberedt i selve ledningsnettet, hvis det er en ældre model!
    Hvis det er en nyere model, hvor el ruder findes på andre udgaver at den bil, så er lednings nettet muligvis forberedt.
    Det nemmeste er vel at få et lednings diagram til din bil-Det kan du finde i en Haynes reperations bog.Som kan købes til alle bilmodeller!

• #2   28. sep 2009 Ok smiley tak for det. den må jeg lige prøve at anskaffe mig. Men skal jeg så have fat i et nyt ledningsnet for at montere el-ruderne. Eller er der måske en anden mulighed. ?

• #3   28. sep 2009 Ellers tager det ikke mange minutter for at afmontere en dørside og se hvad der gemmer sig bag den...

Men hvis der slet ikke er noget, må du jo trække nye ledninger langs/ved siden af de eksisterende i bilen, til du har det du skal bruge.

I min er der f.eks. slet ikke lavet føringsvej ud i dørene, altså slet ingen ledninger derude, så når jeg sætter centrallås i, skal jeg selv bore huller i dørene til ledningerne samt trække ledningerne rundt i hele bilen....

• #4   28. sep 2009 du kan også finde varnummer på det eksisterende ledningsnet under instrumentbrættet og se om det er det samme som i en tilsvarende model med elruder..

• #5   28. sep 2009 Peter R. Det lyder besværligt det du skal igang med der så ;). Men på min er der huller dertil. Men ved du muligvis hvor man kan få et uorginalt ledningsnet til min bil, for man kan nok ikke bare sætte pluds og minus til for at det virker. smiley desværre

• #6   28. sep 2009 hvis man nu piller døren af? hvordan ka man så se om de er forberedt til Elruder?

• #7   28. sep 2009 Ved i om agn moterer er forberedt til el-ruder. skal nok lige tjekke det når jeg kommer hjem, men hvis ikke den er forberedt. tror i så ikke bare jeg skal opgive mine planer om el-ruder. for den eneste måde at få det til at virke på ellers. er vel at skifte hele ledningsnettet i bilen smiley desværre

• #8   28. sep 2009 som jeg skrev i indbakken..

hvis man kender en elektriker så er det vel bare tage sig samme/tid til at trække ledninger? hehe tror sgu man blir glad for det i sidste ende..

• #9   28. sep 2009 ja du har stadigvæk ret mike smiley

• #10   28. sep 2009 Jeg ved desværre ikke hvor du kan få et nyt ledningsnet, men jeg er sikker på at der er MEGET mere besvær med at trække helt nyt ledningsnet, end det at skulle trække de relativt få ekstra ledninger der mangler...
    Men hvis det er noget orginalt du vil flytte over i den, så bør du nok få fat på et ledningsdiagram over systemet så du har en chance for at koble det sammen.

• #11   28. sep 2009 ok :). jeg fik lige at vide af en, at hvis jeg selv sætter det i jeg nu har liggende så kan vw lave resten for en overskuelig slat penge. så vil lige ind og spørge dem i morgen

Kommentér på:
Klar til el-ruder, eller ikke. ?

Annonce