{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.528 visninger | Oprettet:

Motorolie (Golf 2 diesel) {{forumTopicSubject}}

Den motor skal vidst køre på 15W40, men mine forældre har en masse ny god 10W40 olie stående, som de ikke for brug for, og hvis min Golf kan køre med det, så kan jeg jo lige så godt få det brugt. Så spørgsmålet er egentlig:

Vil min Golf blive ked af 10W40, eller er den næsten ligeglad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorolie (Golf 2 diesel)
  • #1   10. okt 2009 Kunne godt tænke mig et lidt mere uddybende svar smiley Hvorfor dit og dat.

  • #2   10. okt 2009 Forskellen er jo flyde-evnen ved +100 grader og -18 grader.
    Med det klima vi har i danmark så vil jeg slet ikke kigge på om det har en flydeevne på 15 eller 10 ved 100 grader eller hvad de har ved -18. Jeg vil nærmere kigge på de godkendelser olien skal have da det andet absolut intet siger om kvaliteten.

    Iflg autodata kan den køre på 5/30 hvis det er meget meget koldt, 15/40 hvis det er moderat og 20/50 hvis det er meget varmt. Og at du tager en olie mellem koldt og moderat i flydeevne gør altså ikke det vilde forskel.


    Så mit råd. Kig efter godkendelserne på olien. Det er altid godt med VW godkendelser og lignende. Kan dog ikke huske hvad lige præcis en 1,6d skal have smiley Men hvis du kigger efter VW 502-505 på dunkene og de står der så bare fyr op.


  • #3   10. okt 2009 Havde lige overset at der også i autodata står:

    Alternativ moderat klime: 10/40.

    Så bare fyr løs, og i øvrigt hedder de normale godkendelser:

    API/ACEA - CF/B2-96
    API/ACEA - CF/B3-96

    API og ACEA er de to forskellige godkendelser adskilt med / smiley Så det inden / er API og det efter er ACEA.


  • #4   11. okt 2009 Jakob K du er jo fantastisk. Tusind tak smiley

  • #5   11. okt 2009 Så lidt smiley

Kommentér på:
Motorolie (Golf 2 diesel)

Annonce