Gearproblemer -Golf2 {{forumTopicSubject}}
Goddag
Har lidt mystiske problemer med golfen, som jeg håbede der måske var nogen herinde der vidste lidt om.
Det startede for et par uger siden, da jeg skulle ud i Golfen om morgenen. Da jeg starter bilen og skal sætte den i gear, kan jeg slet ikke få den i gear, og koblingen føles helt normal. Jeg slukker så bilen, og så er det ikke noget problem at få den i gear - Dette resulterer så i at vi kører bilen i garagen, stiller den op på bukke, tapper gearolien (da jeg skulle skifte en pakdåse ved den ene trækaksel som var utæt), og vi prøver så lige at starte den igen, men den gang virker det fint, og man kan sagtens sætte den i gear. Det eneste vi har lavet er altså at skifte gearolie, og så virker det pludselig.
Vi samler den så igen, og jeg kører en tur i den, og alt virker fint, indtil jeg har kørt i et kvarter. Så begynder den langsomt at være svære at sætte i gear igen, og især bak-gear er slemt, da den skurer tænderne, men den er kun svær at få i gear denne gang, det er ikke umuligt.
Jeg lader så bilen stå til næste dag, og kører en tur i bilen igen, og det er akkurat det samme. Det går fint, uden problemer i starten, indtil bilen er ved at være varm, og så skaber den sig når den skal i gear igen.
Er der nogen der har haft samme problem, eller som ved hvad det kan være? Det skal siges at den hverken fedter i koblingen eller noget når den kører, og så snart jeg triller så er det ikke noget problem at skifte gear, det er kun når den holder stille.
Håber det gav mening, på forhånd tak.
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 1.070
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.279
Men nu skal jeg ikke gøre mig klog på det uden at have set den....
Gearproblemer -Golf2