Vectra a motor problemer {{forumTopicSubject}}
jeg har renoveret mit 1,8 vectra motor mere eller mindre, slebet ventiler, PLANET TOPSTYKKE, NYE PAKNINGER hist og pist ( intet er genbrugt så det er udelukket!) lortet smider stadig olie mellem blok og topstykke, på cyl 4 ligesom før ..
men nu stiger den ikke i temperatur ( normal temp på +- 90 grader) men bliver varm inde i bilen og vandslangerne. har fået lettere brugt køler, ny termostat. har prøvet at bytte om på nogle stik. ingen hel. men når bilen står stille i normal tid, kan den godt stige i temperatur og få blæseren sat igang .
2 problem. den har også fået nye tændrør, tændkabler, rotor og dæksel!
den går på 3 cylindre når den bliver varm ved lave omdrejninger( når den får fuld æde)
da jeg fik den samlet, viste det sig jeg havde vendt rotoren forkert( så den tændte på cyl. 4 istedet for 1, men det problem er løst ..) lagde jeg mærke til at rotoren havde gået imod dækslet? kan det have noget at sige? har godt nok ikke lige tjekket på noget af det endnu!!
er åben for alle svar. håber i kunne følge med på min roman
Mvh, Denis.
sep 2005
Følger: 106 Følgere: 103 Biler: 3 Emner: 318 Svar: 2.066
men må lige se hvordan det står til derinde, tændrørene har ikke været tabt overhovedet, og de fungerede da jeg kørte med dem før jeg renoverede topstykket .. men altid en mulighed at tjekke gnist gabet..
nej slangerne er ikke utætte bruger ikke vand..
sep 2005
Følger: 106 Følgere: 103 Biler: 3 Emner: 318 Svar: 2.066
oktan 92
men som sagt : før havde jeg slet ikke nogle af disse problemer..
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 1.028
Vectra a motor problemer