{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

har du en saxo med alarm? {{forumTopicSubject}}

Nå, problemet blev ikke løst helt alligevel.

Alle der ved hvordan en alarm skal kobles sammen med et orig. centrallåssystem må gerne lige række hænderne op smiley
Ligeledes dem der ved, hvordan man kobler den på, til at blinke med blinklyset og ikke positionslyset ved aktivering og deaktivering af alarmen. (Kunne kun få den til at blinke i en af siderne).

Mvh
Dan Christensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har du en saxo med alarm?
  • #1   21. okt 2009 på en 306 går der 2 ledninger i v a stolpe men det er en med fjernbetjent central lås og den er stel styret mener jeg og blinke lys der skal du finde dit blink relæ og koble det til der

  • #2   21. okt 2009 ja, den er stelstyret. Problemet er bare, at den alarm min kammerat gerne vil have i, det er der faktisk kun en "låse" og en "åbne" ledning. Der er ingen yderligere stelkabler, som der skal være til et stelstyret system smiley

    Har prøvet at tage det ved blinkrelæet, men her er problemet så, at det stadig kun kan fåes sidebestemt. Så ligemeget hvordan og hvorledes, så kan jeg kun få den til at blinke i enten højre eller venstre side. Læste et eller andet sted, at man måske skal have fat i ensrettere, for at få det til at virke på sådan en saxo??


  • #3   21. okt 2009 Det med blinkene: Der skal du jo bare luse over begge sider. Går da ud fra alarmen kan trække det.


  • #4   21. okt 2009 Prøvede at luse den. Det virkede også rigtig fint... indtil man så skal bruge blinklyset, så blinker den også i begge sider, ligemeget hvilken vej man vil blinke... smiley

    Synes bare det virker latterligt, hvis der virkelig skal ensrettere på...


  • #5   21. okt 2009 Så må du jo skille det ad med et relæ. Så alarmen trækker spolen i relæet, og COM på relæet skal luses over til spolens plus fra alarmen, og så hver "blinkside" til hver af de to sidste klemmer. (husk stel til relæ). Relæet skal jo bare være med dobbelt kontaktsæt med fælles COM selvfølgelig. Så har du lavet en galvanisk adskillelse af blink og Alarm smiley

  • #6   21. okt 2009 Hehe ja, man kan lave alting med et relæ. En lusning og ensretterløsningen var dog noget nemmere, end at lave et særskilt relæ smiley

    Men, jeg er da interesseret i, hvordan andre med saxoer har monteret det smiley


  • #7   21. okt 2009 Tja. men det er ikke så servicevenligt som et relæ. Det monterer du jo bare i en sokkel, og så er den satme nem at skifte hvis der opstår problemer.

  • #8   21. okt 2009 ...og det er jo selvfølgelig en fransk bil, så måske det skulle laves, så det var nemt at skifte smiley

  • #9   21. okt 2009 Hvilken type alarm har du monteret?
    Hvornår er din saxo fra?
    Har du fabriksmonteret centrallås og har du org. nøgle/fjernbetjening til den?

    Med svar på ovenstående kan jeg nok hjælpe :o)


Kommentér på:
har du en saxo med alarm?

Annonce