{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.167 visninger | Oprettet:

Gearkasse problemer Mondeo '04 {{forumTopicSubject}}

Nok lige en lille en til Ford folket her

Mine forældre har en Mondeo 2.0 fra '04, og jeg har bemærket flere gange at når bilen er kold kan man stort set ikke sætte den i gear... Det er som om der bare er modstand i uanset hvilket gear man prøver at sætte den i... Nogen der har erfarring med den model, og ved om det er et problem med alle deres gearkasser, eller om det er en defekt på kun den her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasse problemer Mondeo '04
  • #1   26. okt 2009 tjek evt om der er olie nok på gearkassen

• #3   26. okt 2009 Ja eller skift olien, da det jo er blevet koldere.

Er du sikker på at det ikke bare er en defekt ved den hydrauliske kobling, når den har stået nogen tid, og at der så skal lidt arbejde med pedalen til før den kan klare opgaven...???

• #4   26. okt 2009 tror også jeg ville tjekke olien først. og derefter gå til koblingen .

• #5   26. okt 2009 Min gør det samme. Er vist generelt på nyere ford.

• #6   26. okt 2009 ST200 Hvilken olie vil du anbefale ?

• #7   26. okt 2009 De købte den sidste år, og det er blevet værre og værre med tiden sys jeg... Den har altid fået service på et autoriseret ford værksted, så går da ud fra de har styr på hvilken olie de skal fyre på..! Har muligvis os på fornemmelsen af det ku ha noget med koblingen at gøre, for prøver man at sætte den i bakgear (hvilket så ikke helt er muligt) Triller bilen en smule tilbage, selvom koblingen er i bund..! og det er selvom den ikke er kommet i gear..?

• #8   26. okt 2009 når det bliver koldt skal der så tykkere eller tyndere olie på...:!

• #9   26. okt 2009 Magnus J
    Det lyder som om koblingen ikke slipper ordentlig. Evt udluft koblingen, ellers så er det nok en krumptapspakdåse der er utæt.

• #10   26. okt 2009 Det lyder som koblingen, når det er alle gear... - Synes kun det er 1 og 2 der generelt er træls i kold vejr...

• #11   29. okt 2009 Min "lider" også lidt af det, og det samme med mine forældres. Har også hørt om en bruger herinde der har problemet..

Har snakket med flere fordmekkere, og de kommer med lidt forskellige bud. Kobling der er hydraulisk og lige skal "slippe" for den virker... Har også hørt det med gearkassen.

Men min har ingen problemer lige så snart den er kommet i gear, så er de først to gearskifte måske lidt kontante, og så kører den bare som en drøm igen..

Hvis jeg starter med at føre den op i 5. gear når den er kold, så kan den nemmere gå i 1. gear bagefter og man kan kører... Har også bemærket at starter jeg bilen med koblingen trådt ned, så kører den lige så fint i alle gear mens man holder stille. Men starter man den, sætter den i frigear og slipper koblingen, og så kobler ud igen og vil sætte den i gear, så opstår problemet med det samme.. mystisk

Kommentér på:
Gearkasse problemer Mondeo '04

Annonce