{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.379 visninger | Oprettet:

magnet ventil ??? {{forumTopicSubject}}

har lige ladet mig fortælle at hvis magnetventilen på en dissel bil ikke har det for godt, kan den være skyld i at den ikke går for godt når den er kold men fint nok når den bliver varm... det kan da ikke passe.. kan det?

vil da mene at en magnet ventil enten er åben eller lukket.. og det er det.. indrømmer dog gerne at dissel biler ikke er min stærke side..


Andre forumemner med "magnet ventil ???"
Magnet ventil
Hvor sidder magnet ventilen på en golf 3?:)
Skrevet af: Mikkel L - 11. aug 2012
Magnet ventil
kan man køre uden om den ?
Skrevet af: VW! - 14. jun 2011
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  magnet ventil ???
  • #1   27. okt 2009 > WOB-EDITION <
    ved godt hvad den gør.. men kan det passe at den kan være istykker på en måde der gør den virker fint når den er varm men ikke når den er kold ?


  • #2   27. okt 2009 Den kan jo sagtens hænge i stemplet og derved ikke lukke ordenteligt op. eller have dårlig forbindelse..

  • #3   27. okt 2009 pil da stikket til spolen af, og mål om der er noget spænding når der skal være det. Og jo. En magnetventil kan sagtens "hænge" / "sidde fast".

  • #4   27. okt 2009 grunden til jeg spørger er fordi jeg har kigget efter en anden motor til en polo. og har også fundet en til en ok pris med "kun" 168.000 km på bagen men han sagde den gik fint når den var varm men der havde nogen gange lidt svært ved det når den var kold, og det var blevet konstateret det var den magnet ventil... syndes sku bare det lyder lidt underligt... :-s

  • #5   27. okt 2009 Så er der vel ikke andet for end at skifte?


  • #6   27. okt 2009 Magnetventil for regulering af indsugningsventil (Bank 1) - fejl i kredsløb
    P0076 Magnetventil for regulering af indsugningsventil (Bank 1) - signal for lav
    P0077 Magnetventil for regulering af indsugningsventil (Bank 1) - signal for høj
    P0078 Magnetventil for regulering af udstødningsventil (Bank 1) - fejl i kredsløb
    P0079 Magnetventil for regulering af udstødningsventil (Bank 1) - indgang for lav
    P0080 Magnetventil for regulering af udstødningsventil (Bank 1) - indgang for høj
    P0081 Magnetventil for regulering af indsugningsventil (Bank 2) - fejl i kredsløb
    P0082 Magnetventil for regulering af indsugningsventil (Bank 2) - signal for lav
    P0083 Magnetventil for regulering af indsugningsventil (Bank 2) - signal for høj
    P0084 Magnetventil for regulering af udstødningsventil (Bank 2) - fejl i kredsløb
    P0085 Magnetventil for regulering af udstødningsventil (Bank 2) - indgang for lav
    P0086 Magnetventil for regulering af udstødningsventil (Bank 2) - indgang for høj


  • #7   27. okt 2009 P0215 Magnetventil for brændstofafspærring - fejl i strømkreds

  • #8   27. okt 2009 P0785 Magnetventil - fejl i strømkreds
    P0786 Magnetventil - dårlig ydelse
    P0787 Magnetventil - for lav
    P0788 Magnetventil - for høj
    P0789 Magnetventil - periodisk fejl


  • #9   27. okt 2009 P0972 Skiftemagnetventil A - kontrolkreds dårlig virkning
    P0973 Skiftemagnetventil A - kontrolkreds lav
    P0974 Skiftemagnetventil A - kontrolkreds høj
    P0975 Skiftemagnetventil B - kontrolkreds dårlig virkning
    P0976 Skiftemagnetventil B - kontrolkreds lav
    P0977 Skiftemagnetventil B - kontrolkreds høj
    P0978 Skiftemagnetventil C kontrolkreds - dårlig virkning
    P0979 Skiftemagnetventil C kontrolkreds - lav
    P0980 Skiftemagnetventil C kontrolkreds - høj
    P0981 Skiftemagnetventil D kontrolkreds - for ringe virkning i området
    P0982 Skiftemagnetventil D kontrolkreds - lav
    P0983 Skiftemagnetventil D kontrolkreds - høj
    P0984 Skiftemagnetventil E kontrolkreds - for ringe virkning i området
    P0985 Skiftemagnetventil E kontrolkreds - lav
    P0986 Skiftemagnetventil E kontrolkreds - høj


  • #10   27. okt 2009 Der er da flere typer magnetventiler kan jeg se. Så skal du jo bare have fejlkoden så du kan skifte den rigtige.

  • #11   27. okt 2009 OO==[][]==OO 4ever !

    hehe vi snakker jo om magnetventilen på disselpumpen .. smiley


  • #12   27. okt 2009 OO==[][]==OO 4ever !
    den er slet ikke så smart er en 97.så der er ikke så mange smiley
    og den arbejder ikke med høj og lav spænding..

    hvis det som sælger oplyser virkelig er rigtigt køber jeg nok - TTH -steffen forklaring for den kan "hænge" men syndes dog det lyder lidt mystisk..


  • #13   27. okt 2009 Jamen det er simpel fejlsøgning. Med tænding til skal der være spænding, og ingen spænding uden tænding på. Det er bare at komme igang. Det er da nemt.

  • #14   27. okt 2009 Hvad er det overhovedet for en motor?

  • #15   27. okt 2009 OO==[][]==OO 4ever !

    øøh tro ikke du læste mit oprenlige spørgsmål...

    "har lige ladet mig fortælle at hvis magnetventilen på en dissel bil ikke har det for godt, kan den være skyld i at den ikke går for godt når den er kold men fint nok når den bliver varm... det kan da ikke passe.. kan det?

    vil da mene at en magnet ventil enten er åben eller lukket.. og det er det.. indrømmer dog gerne at dissel biler ikke er min stærke side.. "

    der er tale om en AEF motor 1,9D (passer til en polo 6N1 fra 97


  • #16   27. okt 2009 Okay, jamen det er også den jeg har fundet fejlkoder på. Men der er jo mange magnetventiler ud over den til pumpen.

  • #17   27. okt 2009 Så hvis du kan få fejlkoden at vide, ja så er fejlen jo nem at finde.

  • #18   27. okt 2009 100% sikkert det er den der sidder på pumpen vi taler om.

  • #19   27. okt 2009 Okay, jamen spørgsmålet er jo om spolen får den spænding den skal når den er varm så. Det kan jo også være nogle temp-følere der narrer ECU'en så den ikke afgiver spænding til spolen. Det kan være mange ting. Men spændingen er da det første du bør tjekke. Der burde ikke være ret meget i det.

  • #20   27. okt 2009 tro sku ikke der sidder en koldstarts ventil på den... ?? men er bestemt ikke sikker. ved de tit sidder på benzin biler med kaburator (ellers er det jo en tempartur føler der afgøre indsprøjtnings) men der er jo en dissel.

Kommentér på:
magnet ventil ???

Annonce