{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

speedometer i E30 viser for høj hastig {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Speedometernålen i min BMW E30 viser konsekvent en for høj hastighed. Jo hurtigere jeg kører, jo større er fejlvisningen.

Det vil sige, at hvis der står 100km/t på speedometeret kører jeg faktisk kun godt 70km/t, og hvis det viser 160km/t kører jeg omkring 120km/t.

Speedometeret har opført sig sådan siden jeg købte bilen for et par år siden, og et motorskifte som jeg har fået foretaget har ikke gjort nogen forskel. Det skal lige nævnes at det ikke var for at løse speedometerproblevet, at motoren blev skiftet.

Jeg er godt klar over, at et speedometer kan have en vis fejlmargin, men synes nu det er lige i overkanten. Jeg kører desuden på helt originale 14" fælge og tilsvarende dæk, så der er ikke tale om en ændring af rulleomkredsen.

Nogle der kan fortælle mig hvor problemet kan ligge?

Med venlig hilsen
Deicher

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  speedometer i E30 viser for høj hastig
  • #1   27. okt 2009 Nålen har sikkert været afmonteret, og så er den sat "forkert" på.

Du ordner det ved at pille speedometeret ud, dreje nålen op på 30, hold den på bagsiden mens du tager nålen af, og sætter den på så den viser 0.

• #2   27. okt 2009 Tvivler på det er svaret og løsningen, for som jeg skriver, så er fejlvisningen ikke konstant. Som jeg skriver, så er fejlvisningen større jo hurtigere jeg kører.

Jeg glemte desuden at skrive i indlægget, at nålen kan finde på at hoppe op og ned, når jeg kører ved jævn hastighed. Den kan finde på at lave udsving på omkring 10-20km/t.

Målingerne jeg har foretaget er med min GPS.

Flere bud?

• #3   27. okt 2009 defekt føler i bagtøj..

Kommentér på:
speedometer i E30 viser for høj hastig

Annonce