{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.442 visninger | Oprettet:

Fejlmontering startkabler {{forumTopicSubject}}

Det utænkelige er sket.
- Det regnede, det var halvmørkt og jeg havde travlt. smiley
( undskyldninger er der nok af )

Plus direkte på minus; minus direkte på plus.
Det sad på ca. 10 - 15 sek.

Hvad kan være ødelagt? Der er tale om en Saxo fra '03.

Jeg har ikke så fandens meget forstand på biler - jeg kan montere anlæg, skifte hjullejer og det er vist os det.

Hvad kan jeg selv gøre nu? Det er et ret åbent spørgsmål.
- Prøve at lade batteriet op?
- Startkabler igen?

- Direkte ned til Citroén med den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlmontering startkabler
  • #1   28. okt 2009 tror du skal skifte bat og tjaeke alle sikringer i bilen.. de burgte have taget skaden saa bilens vigtig dele ikke er smadret...

• #2   28. okt 2009 du kan ha brændt en helt masse elektronik af... højst sansynligt
    hvad skete der? virker lys, instrumentbord osv? når du sætter tænding på bilen?

skete der noget med modpartens bil??

en sikring brænder vel kun af ved overbelastning, den kan ikke kende forskel på om strømmen løber den ene eller den anden vej. det er irealieten blot et stykke metal, som smelter over når det blir for varmt.

• #4   28. okt 2009 Dragos T: hvorfor skifte batteri?...

har kigget på en der havde gjort det på en volve engang det kostede lidt sikringer til central låpsen også kostede det en tændings forstærker og en styreboks så du må se om den kan starte og om det hele virker hvis det gør så har du fået en lære streg og gør det ikke igen =0)

• #5   28. okt 2009 Du er sku da heldig at det flade batteri ikke er eksploderet. Men én ting er ret væsentlig; Var nøglen drejet om på tænding eller start i den "flade" bil? Hvis den hele tiden har stået slukket, burde skaderne på selve bilens styreenheder være begrænset. Og nej, sikringer har intet med fejlpolarisering at gøre.

• #6   28. okt 2009 Puha, det lyder dyrt.

Jeg opdagede det fordi generatoren begyndte at ryge.
    - Helt hvidt røg og det lugtede ikke godt.

Der skete intet med modpartens bil.

Jeg tjekker sikringer osv., nu og så ser jeg om den vil starte med kabler bagefter.
    - Denne gang kommer de på rigtigt smiley

• #7   28. okt 2009 Jeg nåede desværre, at dreje nøglen, inden jeg opdagede det.

• #8   28. okt 2009 Ja så kræver det nok også en generator-ombytning. Lyder til du har svedet diodebroen af i den. Det er muligt den kan skiftes seperat.

• #9   28. okt 2009 Og din plus fra generator ned til starter er 100 % brændt over også..

Har oplevet det på en Astro, det kostede styreboks, og ledning fra generator til starter, da det er direkte ledning fra batteriet..

• #10   28. okt 2009 Hvad er det for en plusledning du mener?

• #11   28. okt 2009 BMW.

Tror han mener den plus som er mellem batteri og generator, som jo midt imellem er koblet på starteren.

Jeg tror såman bare der skal en anden generator til, da diodebroen sikkert er sveden af

• #12   28. okt 2009 Tror nu ikke den ledning fejler noget, men det kan man da hurtigt se.

• #13   28. okt 2009 Jeg har kigget lidt på det og mit bud er, at generatoren skal skiftes.

Når den står med startkablerne på, fra den anden bil går den fint og der er ingen problemer - når jeg tager startkablerne fra, går der 30 - 50 sek., før den begynder at gå ujævnt og dernæst bare dør.

Så er der lige et par sikringer, der skal skiftes, så jeg kan få lidt musik og varme igen - jeg håber på at det kan gøre det.

I får en melding, når mekanikeren er færdig.
    - Nogle med en idé om hvad det koster at få lavet ?

• #14   28. okt 2009 OO==[][]==OO 4ever ! - Det er ikke sikkert, men det er da det første der brænder over på en Astro ihvertfald..

• #15   29. okt 2009 Hvis nogle senere hen skulle være lige så uheldige som mig, kommer der lige en opfølgning, så de slipper for at oprette endnu et forum-emne om dette.

Dommen fra mekanikeren var, at jeg havde været heldig med at styreboksen ikke tog sig en tur.
    Følgende brændte af:

- Generator
    - Batteri
    - Diverse sikringer, ledninger & kontaktorer
    - Ny kilrem ( ? )

Han mente det ville tage omkring en time at skifte og med reservedele og timer kommer det til at koste mig cirka. 2.700,- .

Dyre lærepenge - næste gang er jeg mere vågen. =0)

• #16   30. okt 2009 billigt sluppet

• #17   30. okt 2009 Det løb desværre lidt op hen af vejen.
    - Det endelige beløb var på 3800,- med reservedele og arbejdstimer.

Jeg er kørende igen og vil nu fortsætte med mit anlægsprojekt - nu håber jeg bare at gennemføre uden flere problemer.

Tak for svarene . Kør pænt derude.
    Brian T \\

• #18   31. okt 2009 For et par år siden brændte der en bil på Avdeøre holme efter det trick der. Så du er sluppet billigt, selv om det er dyrt...

Kommentér på:
Fejlmontering startkabler

Annonce