1.291 visninger
|
Oprettet:
Mitsubishi Pajero 3,0 V6 {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogen der kender til problemet, at bilen lige pludselig ikke vil starte ? Der kommer ingen gnist på tændrørene, mener selv at det måske kan være en defekt tændspole. Er det muligt at måle den igennem ? For det er jo forholdsvis dyrt at gå hen og købe en ny tændspole - eller er der nogen der mener problemet kan være noget helt andet ?
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Start med at mål på ben 1 2 og 3 på tændingsforstærkeren. Der skal komme et signal på ca 5v på alle 3 ben fra boksen.
Er de ikke i orden, eller er de uens, er tændingsforstærkeren stået af.
Er de i orden skal du måle på de æverste ben på tændspolerne. Der skal du have et tydeligt tændingsbillede.
Tændingsforstærkeren er et svagt punkt på dem. Jeg har lige fejlfundet på en i sidste uge.
nov 2009
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 1
Ja du må nok tro jeg er helt grøn, men jeg er jo også træmekaniker
Men den tændspole der sidder i min bil ligner en jernkerne transformer og har et dobbeltstik plus stikket til strømfordeler dækslet, så jeg er ikke helt med på det med målingen af benene på tændingsforstærkeren. Hvordan ser tændingsforstærkeren ud ? og hvor skulle den sidde henne ?
hilsen Eilif
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Tændingsforstærkeren sidder på indsugningsmanifolden, og har 2 stik. En med 6 ben, og en med 3 ben.
Mitsubishi Pajero 3,0 V6