9.822 visninger
|
Oprettet:
Toyota 4EFE data {{forumTopicSubject}}
Er her nogen der har link eller selv kan videregive datablad for en 4EFE motor?
Mangler motorinfo
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
Toyota Corolla 1.6 - 4A-FE - AE101 - 1992-1997
Motor
Motorkode 4A-FE
Cylinder, antal R4
Ventiler, antal 16, DOHC
Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1587 cm³ (81,0/ 77,0)
Kompressionsforhold (oktantal) 9,5: 1 (95 blyfri)
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 85 (116)/ 6000
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 145/ 4800 - 5400
Motortype placering Støbekant på blok
Stelnummer placering Torpedoplade højre side
Årgangsbestemmelse i stelnr. Årgang i fælge
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) 0,15 - 0,25 kold
Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) 0,25 - 0,35 kold
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel 44,5°/ 45°
Kompressionstryk, bar 13,5 (Min. 10,0)
Olietryk v/ omdrejninger, bar Min. 0,50/ tomgang (2,45 - 4,90/ 3000)
Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 0,75 - 1,05/ 80° - 85° C
Kobling frigang, mm 5 - 15 ved pedal
Arbejdstid for udskiftning af kobling 3 timer og 50 minutter
Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik (Årgangsbestemt)
Arbejdstid for udskiftning af tandrem 2 timer
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 82/ 4500
Drivrem
Motorstyringssystem
Motorstyringssystem - Type N.D. ECU Multipoint D
Tændrør ND K 20 R - U
Elektrodeafstand, mm 1,10
Tændingsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 v/ takthjul)
Tændingstidspunkt FØR TOP 10°/ tomgang
Teststik/ Diagnosestik Venstre fjederbenstårn
Tændingsforstilling ESA styret (Max. 6500 o/m)
Tændingsmærkets placering Remskive/ Fordæksel
Tændspole: Primær/ Sekundær modstand 1,3 - 1,6 ohm/ 10,2 - 13,8 kohm
Systemtryk med/ uden vakuum, bar / 2,7 - 3,1
Dysemodstand, ohm 13,8
Min. manifoldvakuum i tomgang, mbar 590
Kølervæske temp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ 0,2 - 0,4 kohm
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/
Gasspjældfølermodstand, kohm 0,4 mm = 2,3 kohm
Cyl.balance tilladt - (max måletid) Nej
Elektrisk system
Batteri 12 V 60 Ah
Starter strømforbrug (roterende),A 90 A
Spændingsrelæ, Volt v/ amp. 13,5 - 14,3/
Klemmebetegnelser DIN 72 552
Generator max, A 60
Styretøj
Belastning Ubelastet
Vognhøjde for 188 mm
Vognhøjde bag 246 mm
Toe-in, ° 0° 05' ± 10'
Camber° ÷ 0° 13' ± 45'
Camber, størst forskel mellem h. og v. side 30'
Caster° 1° 24' ± 45'
Caster, størst forskel mellem h. og v. side 30'
KPI/SAI° 12° 41' ± 45'
Baghjul: camber° ÷ 1° 00' ± 45'
Baghjul: toe-in° 0° 16' ± 11'
Dækstørrelse 175/ 65 R 14
Dæktryk, bar, min.-max., for/ bag 2,6/ 2,6
Indpresningsdybde, mm 39/ 45
Tophastighed km/t 195 (Aut. 175)
Tilspændingsmomenter
Tilspænding, Nm Standard normer
Topstykkebolte, trin 1, Nm 29 Nm olierede
Topstykkebolte, trin 2, Nm Spænd 90°
Topstykkebolte, trin 3, Nm Spænd 90°
Topstykkebolte, trin 4, Nm (Ingen efterspænding)
Arbejdstid for udskiftning af toppakning 11 timer og 15 minutter
Hovedlejebolte, Nm 60 olierede
Plejlstangsbolte, Nm 29 Nm + 90° olierede
Svinghjulsbolte, Nm 78
Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm 118/
Knastakselhjul/ lejer, Nm 59/ 13
Remstrammer, Nm 37
Tændrør, Nm 18
Hjul, Nm 103
Fornav/ Bagnav, Nm 216/ 123
Arbejdstid for udskiftning af et baghjulsleje 1 time
Arbejdstid for udskiftning af et forhjulsleje 1 time og 45 minutter
Bremser
Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 201,0 mm (200,0 mm)
Arbejdstid for udskiftning af forreste bremseskiver 50 minutter
Kapaciteter
Motor olie/ - inkl. filter, liter 2,8/ 3,3 (APi. SG)
Gearkasse, liter 2,6 (APi. GL-4 SAE 75W/ 90)
Aut. gearkasse, liter 4 A/T 3,1 (ATF Dexron II)
Aut. gearkasse, liter. variant 2 3 A/T 2,5 i gearkasse + 1,4 i differentiale (ATF Dexron II)
Servostyring, liter 0,8 (ATF Dexron II)
Kølersystem, liter 5,0 (50% LLC Ethylenglycol 90%)
Brændstoftank, liter 50
A/C kølemiddel, type/ gram R134a/ 750 ± 50 (1995-: 650 ± 50)
A/C olie, type/ cm³ Dens Oil 7 (1995-: Dens Oil 9)/
Synsdata
Slæbevægte kg: med/ uden bremser 1200/ 450
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 85 (116)/ 6000
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 145/ 4800 - 5400
Motortype placering Støbekant på blok
Stelnummer placering Torpedoplade højre side
Årgangsbestemmelse i stelnr. Årgang i fælge
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 82/ 4500
Teststik/ Diagnosestik Venstre fjederbenstårn
Indpresningsdybde, mm 39/ 45
Tophastighed km/t 195 (Aut. 175)
Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 201,0 mm (200,0 mm)
Slæbevægte kg: med/ uden bremser 1200/ 450
Tomgangsomdrejninger 750
HC i tomgang, ppm (CO2 %) Max. 100
Lambda 1,00 ± 0,03
Miljø
Tomgangsomdrejninger 750
CO% i tomgang efter kat. Max. 0,5
CO% forhøjet tomgang efter kat. Max. 0,3
HC i tomgang, ppm (CO2 %) Max. 100
Lambda 1,00 ± 0,03
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.810
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.810
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
Toyota Corolla 1.3 - 4E-FE - EE101 - 1995-1996
Motor
Motorkode 4E-FE
Cylinder, antal R4
Ventiler, antal 16, DOHC
Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1332 cm³ (74,0/ 77,4)
Kompressionsforhold (oktantal) 9,8: 1 (95 blyfri)
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 55 (75)/ 5400
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 115/ 4100 - 4500
Motortype placering Støbekant på blok
Stelnummer placering Torpedoplade højre side
Årgangsbestemmelse i stelnr. Årgang i fælge
Ventiler indsugning,mm (kold/ varm) 0,15 - 0,25 kold
Ventiler udblæsning,mm (kold/ varm) 0,31 - 0,41 kold
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel 44,5°/ 45°
Kompressionstryk, bar 13,0 (Min. 10,0)
Olietryk v/ omdrejninger, bar 0,4/ tomgang (2,6 - 3,6/ 2000)
Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 0,75 - 1,05/ 80° - 85° C
Kobling frigang, mm 5 - 15 ved pedal
Arbejdstid for udskiftning af kobling 3 timer og 30 minutter
Tandrem: Udskiftnings interval - Fabrik (Årgangsbestemt)
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 4050
Drivrem
Motorstyringssystem
Motorstyringssystem - Type N.D. ECU AISAN D
Tændrør ND K 16 R - U
Elektrodeafstand, mm 0,80
Tændingsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 v/ takthjul)
Tændingstidspunkt FØR TOP 10° (Omdr. begrænsning v/ 7500 o/m)
Teststik/ Diagnosestik Venstre fjederbenstårn
Tændingsforstilling ECU styret
Tændingsmærkets placering Remskive/ Fordæksel
Tændspole: Primær/ Sekundær modstand 1,11 - 1,75 ohm/ 9,00 - 15,70 kohm
Systemtryk med/ uden vakuum, bar / 2,87 - 2,93
Dysemodstand, ohm 13,8
Min. manifoldvakuum i tomgang, mbar 590
Kølervæske temp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/
Gasspjældfølermodstand, kohm 0,5 mm = gennemgang 0,7 mm =
Cyl.balance tilladt - (max måletid) Nej
Elektrisk system
Batteri 12 V 50 Ah
Starter strømforbrug (roterende),A 90 A
Spændingsrelæ, Volt v/ amp. 13,9 - 15,1/
Klemmebetegnelser DIN 72 552
Generator max, A 70
Styretøj
Belastning Ubelastet
Vognhøjde for 185 mm
Vognhøjde bag 245 mm
Toe-in, ° 0° 05' ± 10'
Camber° ÷ 0° 13' ± 45'
Camber, størst forskel mellem h. og v. side 30'
Caster° 1° 24' ± 45'
Caster, størst forskel mellem h. og v. side 30'
KPI/SAI° 12° 41' ± 45'
Baghjul: camber° ÷ 1° 00' ± 45'
Baghjul: toe-in° 0° 16' ± 11'
Dækstørrelse 175/ 65 R 14
Dæktryk, bar, min.-max., for/ bag 2,5/ 2,5
Indpresningsdybde, mm 39/ 45
Tophastighed km/t 160 - 170
Tilspændingsmomenter
Tilspænding, Nm Standard normer
Topstykkebolte, trin 1, Nm 30 Nm olierede
Topstykkebolte, trin 2, Nm 45 Nm
Topstykkebolte, trin 3, Nm Spænd 90°
Topstykkebolte, trin 4, Nm (Ingen efterspænding)
Arbejdstid for udskiftning af toppakning 5 timer og 15 minutter
Hovedlejebolte, Nm 57 olierede
Plejlstangsbolte, Nm 39 olierede
Svinghjulsbolte, Nm 88
Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm 152/
Knastakselhjul/ lejer, Nm 50/ 13
Remstrammer, Nm 27
Tændrør, Nm 18
Hjul, Nm 103
Fornav/ Bagnav, Nm 216/ 123
Arbejdstid for udskiftning af et baghjulsleje 36 minutter
Arbejdstid for udskiftning af et forhjulsleje 2 timer og 10 minutter
Bremser
Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 201,0 mm (200,0 mm)
Arbejdstid for udskiftning af forreste bremseskiver 1 time og 10 minutter
Kapaciteter
Motor olie/ - inkl. filter, liter 2,6/ 2,8 (APi. SG)
Gearkasse, liter 2,4 (APi. GL-4, SAE 75W/ 90)
Aut. gearkasse, liter 4 A/T 3,1 (ATF Dexron II)
Aut. gearkasse, liter. variant 2 3 A/T 2,5 i gearkasse + 1,4 i differentiale (ATF Dexron II)
Kølersystem, liter 4,6 (50% LLC Ethylenglycol 90%)
Brændstoftank, liter 50
A/C kølemiddel, type/ gram R134a/ 650 ± 50
A/C olie, type/ cm³ Dens Oil 9/
Synsdata
Slæbevægte kg: med/ uden bremser 1000/ 450
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 55 (75)/ 5400
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 115/ 4100 - 4500
Motortype placering Støbekant på blok
Stelnummer placering Torpedoplade højre side
Årgangsbestemmelse i stelnr. Årgang i fælge
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 4050
Teststik/ Diagnosestik Venstre fjederbenstårn
Indpresningsdybde, mm 39/ 45
Tophastighed km/t 160 - 170
Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 201,0 mm (200,0 mm)
Slæbevægte kg: med/ uden bremser 1000/ 450
Tomgangsomdrejninger 800 ± 50
HC i tomgang, ppm (CO2 %) Max. 100
Lambda 1,00 ± 0,03
Miljø
Tomgangsomdrejninger 800 ± 50
CO% i tomgang efter kat. Max. 0,5
CO% forhøjet tomgang efter kat. Max. 0,3
HC i tomgang, ppm (CO2 %) Max. 100
Lambda 1,00 ± 0,03
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.810
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Svar: 2
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 117 Svar: 1.812
Toyota 4EFE data