{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.302 visninger | Oprettet:

Rep rust popnitte {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg har en kammerat der har en galant, med skørter. Nu har han lige været til syn og der var rust i panel inde bag skørter, Og de er selvfølgelig indspartlet de skørter...

Så han spør om det er lovligt at skære det dårlige stykke væk og sætte en plade fast med popnitter i stedet...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rep rust popnitte
  • #1   13. nov 2009 NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lettere kan det ikke besvares.

• #2   13. nov 2009 Han må bare skære så lidt af skørtet væk som muligt for at reparere det, skørter går ofte laaangt ned under bilen og det kan måske gøres så man ikk kan se det.

Men alligevel, hvis det er er så slemt at det skal laves, kan det jo oss være det alligevel er tide til nye skørter smiley

• #3   13. nov 2009 Og hvis man kan komme til med popnitter, så burde man da også kunne komme til med en svejser og lave det lidt bedre en slet ikke.

Men skørter er og bliver noget lort at have på samtlige biler, nok osse en af grundende til at jeg ALDRIG ville købe en bil med sådan noget påmonteret-rustsamlende lort....

Men i må igang med svejseren....;-))

• #4   13. nov 2009 det er igang med svejseren der er ikke anden vej

• #5   13. nov 2009 Hehe tænkte jeg nok, jeg bringer beskeden videre....

Hva er det der gør popnitter ulovligt?

• #6   13. nov 2009 Hvis det var i en skærm eller dør, hjelm eller bagklap, så må du lime klistre, popnitte alt det du vil, enda også bruge gaffa, men kun på dele der er skruet på karossen, af denne type dele....
    Der må bare ikke være skarpe kanter, men popnitter må du gerne bruge, bare ikke i en panel, vanger, tårne, forbro, bagbro,

Men efter at der er blevet brugt popnitter til montering af skørter, så skal man nok gå ud fra at resten af bilen er lavet på samme måde tidligere, så om du brugte popnitter er vel i reglen ligemeget, men sikkert er det langt fra...

Har selv lige fået mig en bil jeg skulle bruge nogle dele fra, men for sjov ville jeg lige gå den efter for rust, for den så ikke ud til at have noget, men den ene panel, der vare der et hul på 35 x 15 cm...... altså når jeg pillede malertapen af som var sat over hullet...
    Det så pænt ud så længe man så det på afstand, og tidligere ejer havde endda gjort sig besværet at skære stykket rent for rust... he he det skal sikkert hjælpe....;-))

Problemet er bare tit at midterpanelet eller vangen indenunder panelerne er pilråden, og mange lapper bare udvendigt så derfor giver det jo samme resultat som en plade med popnitter.. he he...

• #7   13. nov 2009 han havde nu tænk sig at skære stykket med rust væk. og så klister en plade på med tekstyl og derefter popnitte den. og selvfølgelig sørge for at der ikke var nogle steder der kunne ligge møg....

• #8   13. nov 2009 Hvis man nu ser logisk på det, så skal man evt. bruge rustfrie popnitter da det vil ruste igen, men mange pladesmede fuldsvejser jo heller ikke en lap i et panel, de punktsvejser.
    Men stadig en svejsning holder lidt bedre end en popnitte, men så alligevel, hvis man evt. popnitter tæt, giver det vel det samme...

Ikke at jeg syntes det er ok, men mange brokker sig jo over hvordan tingene bliver lavet, og rigtig mange tror at de har den rigtige måde...
    Jeg syntes personligt at fuldsvejsning er det der holder bedst, og når man nu er i gang...

Men er det fordi han ikke har en svejser at han vil nitte... eller er der en anden grund...???

• #9   13. nov 2009 Ja problemer er at han ikke har adgang til svejseværk, og det har jeg heller ikke.... Samtidigt har han ingen penge og skal bare ha bilen synet...

• #10   13. nov 2009 Ok

Kommentér på:
Rep rust popnitte

Annonce