{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

Jonathan H
Jonathan H
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 52

udluftning af bremser??? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har haft bremserkaliberen ude og er nu bange for at der er luft i bremserørene. Bremsen synker godt nok ved start, men føles for blød og bilen bremser skævt. Er min dianogse rigtig? Og hvordan løses problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udluftning af bremser???
  • #1   3. sep 2005 ved at lufte bremserne ud vil du løse problemet

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2003

#2   3. sep 2005 Godt... så er fejlen manglende udluftning... men hvordan gør jeg det?

• #3   3. sep 2005 damn, du er sq en modig mand hvis du piller så meget ved bremser uden at vide hvordan man lufter dem ud.

Der sidder en lille skrue et sted på caliperen som man åbner mens en hjælper træder pedalen i bund, når pedalen er i bund lukkes skruen igen, indtil pedalen er oppe, og sådan forsættes der indtil det er rent væske der kommer ud.

en god ide at sætte et lille stykke klart plasticslange på udluftningsskruen så man kan se om der er luft i.

man kan også købe udluftningskit så man kan gøre det en mand.

• #4   3. sep 2005 det aller bedste er at skifte bremsevæsken så er man sikker på der ikke kommer noget luft i og man starter ved højre baghjul fordi de sidder længs væk fra bremsevæskebeholderen så tager man venstre baghjul og så højre forhjul og venstre forhjul.. der skal cirka ½ liter dot bræmsevæske til og det er en god ide at være 2 til det.. den ene sidder sig ind i bilen og pumper på pedalen så åber du for ventil skruen i caliberen og så skal han pumpe mens du fylder op i beholderen for oven så deler du din ½ liter op i 4 så du kan lufte alle hjul ud. når han så sidder der og pumper på pedalen så skal han holde den helt i bund når du mener der cirka er det kvarte i så holder han den i bund og så lukker du for ventilen .. så kan han pumpe på den igen og så køre det hele forfra bare med venstre baghjul.. hvis det er en 4x4 så skal man kun tage venstre baghjul og så højreforhjul og venstere forhjul... Ps: jeg er mekaniker så ved det er rigtigt.. !!!

• #5   3. sep 2005 det jeg mener med at fylde op er selvfølig oppe i motorrummet i bremsevæske beholderen og det er vigtigt den ikke er tom for så hiver du jo bare luft ind i den

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2003

#6   3. sep 2005 Niels: Det er vist nærmere dumdristig, men jeg vil gerne lære det og er træt af dårligt mekanikerarbejde.

NH: Bor i Struer pt... Odense fra på mandag. Hvis der er nogen der vil tjene lidt lommepenge ved at vise mig hvordan man skifter bremser ville det være dejligt. Gode lommepenge selvfølgelig.

• #7   3. sep 2005 hehe jeg kommer fra Esbjerg.. så der er sku lige langt nok.. smiley

• Jonathan H
    Jonathan H Tilmeldt:
    jan 2003

#8   3. sep 2005 Det var en skam... men tak for rådene... så må vi håbe det lykkedes.

• #9   3. sep 2005 Det med at man skal starte længst væk fra beholderen er en skrøne, det har intet med udluftningen at gøre, det er bare en gammel skrøne at man starter der for så kan man huske hvor lang man er kommet, der er ikke nogen der kan forklare hvorfor man skal starte dér for man kan på ingen måde få luft i i bremsesystemet ved de andre hjul selv om man starter ved venstre forhjul. Så det er fuldstændig lige meget hvor man starter...

Dez

Kommentér på:
udluftning af bremser???

Annonce