{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Lea 825 montering. klippe eller ej? {{forumTopicSubject}}

har været igang med et projekt her igår men er kommet på noget små problemer! jeg kan ikke finde ud af om jeg skal klippe nogen ledninger eller bare sætte dem sammen og lade dem køre som de plejer!?

søger en der ved hvad han snakker om!!

link til billeder

http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=55584

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lea 825 montering. klippe eller ej?
  • #1   28. nov 2009 Det, som du linker til, er et diagram til et simpelt startspærrerelæ. Hvis bilen allerede har en startspærre med chip i nøglen, så vil jeg slet ikke bøvle med dette.

Startspærren i alarmen fungerer sådan, at den tilsluttede komponent kun får spænding, når alarmen er frakoblet. De mest normale steder at tilslutte startspærren er på tændingslåsen eller på brændstofpumpen.

Da alarmen kun kan håndtere en relativ lille strømstyrke, kræves der et arbejdsrelæ, hvor spændingen fra alarmen bruges som styrespænding, og selve arbejdsspændingen tages fra det oprindelige kredsløb.

Arbejdsrelæet fungerer derfor blot som en afbryder, der er styret af alarmen.

• #2   28. nov 2009 min gamle celica har heldigvis ikke startspærrer! smiley men fatter bare ikke om jeg skal klippe de ledninger over der er imellem de punkter jeg har fjernet på det ene billede.

men tror jeg da jeg skal!

• #3   28. nov 2009 Diagrammet viser sådan set bare, hvordan der sættes en elektronisk afbryder på et kredsløb - her er det til tændingen.

• #4   28. nov 2009 ok forviringen kommer bare fordi at jeg startede med at sætte alle disse ledninger til fra alarmen til tændingen. så efter en side penge i manualen skal jeg så til at klippe i de samme ledninger igen for at koble relæet til!

men det har bare forvirret mig om jeg skulle sætte en ledninge til tændingslås siden eller den anden side, og eller om jeg bare skulle lade ledningen været koblet sammen og så bare sætte alarmens ledning til.

Kommentér på:
Lea 825 montering. klippe eller ej?

Annonce