{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

V8 tikker {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Jeep Grand Cherokee fra 1994 med en dejlig 5.2 V8 (Chrysler Mangnum 318 cc) Dog har jeg oplevet lidt "skidt" med den.

Jeg havde lige haft den til et mindre service eftersyn med olieskift og oliefilter skift. Jeg kørte hjem bagefter (ca. 20 km)

Dagen efter kørte jeg ud på motorvejen og kørte ca km 250 med 120 km/t uden problemer. I tyskland kom jeg til en fri hastighedszone og gav den forsigtigt gas og accellereret til 180 km/t. hørte ingen lyde på toppen, men da jeg fik bilen ned på 120 km/t kunne jeg høre den tikkede/hammerede voldsomt fra motoren. Jeg holdte ind på en rasteplads og lyttede efter i tomgang. Den tikkede/hammerede meget. Jeg kontrollerede olien, olie standen var som den skulle være. Den havde jo også lige være til eftersyn og fik ny frisk olie på (10w/40).

Hvad er problemet? det jeg er nervøs for er at det skete imens jeg kørte.

Er det de hydrauliske ventil løftere?

Kan det være knastakslen?

Håber på hjælp smiley

Mvh

Thomas HA


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  V8 tikker
  • #1   2. dec 2009 Det kan nemt være noget snask der har sat sig i ventilløfteren pga. du lige har fået olien skiftet

  • #2   2. dec 2009 det skal lige siges bilen har stået stille i et par mdr. Er det så bare en rensning? Det jeg er nervøs for at motoren brænder af hvis jeg fortsætter med det.

    Jo forresten fik også noget snask i benzinen for at rense dyserne. Mekanikkeren sagde motoren vil få en højere temp. for at brænde gammel snask ud. Kan dette have noget med det at gøre???


  • #3   2. dec 2009 nu skrvier du at mekanikkeren har puttet noget dysserens i benzinen og jeg vil sgu æde min gamle hat på at de nu står og klapre fordi de er blevet rene. de er sikkert slidt en del, og da møget nu er vil de klapre.

  • #4   2. dec 2009 okay... men klapre dysere???

    Er det noget som kan indstilles? for ja det ødelægger sgu v8 lyden smiley


  • #5   2. dec 2009 ja dysser kan klapre rigtig meget, og nej de kan ikke indstilles, men skal skiftes, men inden du bare skifter dem, så få lige en kyndig person til også lige at lytte på den.

  • #6   2. dec 2009 havde det været hydrauliske løftere til ventilerne ville den tikke meget når den er kold, og så ville det blive mindre som motoren blier varm.

  • #8   3. dec 2009 Uha sådan en Jeep V8 motor kan være træls :D! Har arbejdet på et gammel Jeep værksted. Det kan godt være dyserne som klaprer, men af erfaring så ved jeg at det kan være rigtig slemt og dyrt med de Jeep's..
    Kør til et værksted og få det undersøgt asap!


  • #9   7. dec 2009 hej prøv at kontakt jeepclub Danmark på jeepclub.dk
    kan muligvis hjælp dig


Kommentér på:
V8 tikker

Annonce