{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.211 visninger | Oprettet:

kobling skift {{forumTopicSubject}}

jeg har fået skiftet min koblings på grund af den sagde en rasle lyd fra kobling men forsvandt når jeg trådte kobling ned. Men det er har ikke rigtigt hjulpet, den siger det stadig og bliver højere og højere med tiden.
Mekanikeren som har skiftet min kobling siger det er gearkasse lejerne, men det har jeg svært ved at tro på. Står gearkassen ikke stille når bilen holder i tomgang? eller er jeg helt galt på den? og lejerne burde sige en pive lyd istedet for rasle lyd??

Det er en A3 1.8T

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kobling skift
  • #1   4. dec 2009 udrykkerleje?

• #2   5. dec 2009 den blev skiftet sammen med koblingen, lyden forsvandt efter koblingskiftet, men er kommet igen

• #3   5. dec 2009 gear kassen står kun stille når du har koblingen i bund , i frigear køre indgangsakslen stadig rundt . mange bmwér siger osse frygtlige lyde i tomgang uden de fejler noget , hvis den går lidt ujævn slår tænderne bare lidt frem og tilbage. min grov tunede corsa lyd som om at gear kassen var ved at falde af i tomgang for di den rullede så hårdt i tomgang.

• #4   5. dec 2009 Hvis din mekaniker har sat ny kobling på, skal der også være skiftet udrykkerleje, ellers må man da have lov at kalde ham et fjols, og jo du har helt ret tandhjul i gearkasse køre ikke i tomgang

• #7   5. dec 2009 det er ikke den der varmebeskytter til manifold der sidder løst ? min a3 havde samme problem nemlig..

• #8   5. dec 2009 jo lyden forsvinder så snart man træder koblingen ned og kommer igen når man slipper

• #9   5. dec 2009 Det tyder på udrykkerleje bare ikke smart af din mekaniker

• #10   5. dec 2009 tror at det er enten udrykkerlejet eller lejerne i gearkassen

• #12   5. dec 2009 hvordan lyder slidte lejer i gearkassen?

• #14   5. dec 2009 Hvis det er lejerne i gearkassen burde den også larme når du kører, men det er svært når man ikke selv kan høre det.

Købte engang en Colt GTi med defekte lejer, og den sagde intet i tomgang, men raslede helt vildt når man kørte under 80, men over sagde den ingenting..

• #15   5. dec 2009 Ford Brian:
    De tager desværre fejl.

Når koblingen ikke er udkoblet, ja så er der kontakt til højgearakslen i gearkassen. DVS. at akslen drejer rundt, men uden indgreb i gearene da den jo står i frigear.

Når koblingen trædes ned mister gearkassen "kraften" fra motoren og stopper med at rotere.
    Lejerne vil ikke nødvendigvis rasle under kørsel, og jeg er 100% sikker på at det kan lade sig gøre da jeg har oplevet det flere gange på Getrag Gearkasser på de ældre BMWér og Opler.

Så der er nok ikke nogen vej udenom at få den undersøgt nærmere, og det ender sikkert med en anden gearkasse.

Carsten

• #16   5. dec 2009 Udrykkerlejet plejer at være helt trukket væk fra koblingen, når man har sluppet koblingen, så hvis der er koblet til, og den larmer, så er det ikke udrykkerlejet.

Blev centerlejet skiftet sammen med det andet?

• #17   5. dec 2009 Altså, synes det er utroligt med så "kloge" folk herinde.. HVORFOR skriver i hvis i ikke ved noget om det ?

Et udrykker leje larmer 99% af tilfældene KUN når man træder koblingen ned..

• #18   5. dec 2009 Mr. J
    Prøv at være lidt mere konstruktiv i dit svar smiley
    Hvad mener du der er fejlen?

Jeg er ret overbevist om at det er gearkassen der er problemet, men det er jo aldrig nemt at sige når man ikke selv kan føle/køre bilen.

Carsten

• #19   5. dec 2009 02power © - Jeg holder med dig, da den netop ikke siger noget når han træder koblingen ned..

Ja, jeg ved godt godt jeg måske kunne formulere mig anderledes - men jeg har det bare sådan hvis jeg ikke ved noget om et emne, så skriver jeg intet istedet for at vildlede manden..

• #20   5. dec 2009 Har haft det samme problem på min pug og det var lejet på højgearsakslen der var færdigt..jeg skiftede kobling og udrykkerleje men problemet var det sammme..blev først løst med en ny gearkasse..

• #21   5. dec 2009 Lejre i gearkassen... et meget slidt udrykkerleje med en lidt for stram kabel vil få lejet til at rasle og hyle i tomgang...
    Men når dette er skiftet ved mekanikker så burde det ikke være dette.
    Mange mekanikere og værksteder kan sagtens finde på at undlade skift af udrykkerleje, og især hvis de undervejs bliver overrasket over prisen på disse alt afhænnig hvilken bil det er, da priserne kan svinge meget, og de så samtidig har givet dig et tilbud.
    Bare underligt at han ikke har kontaktet dig da han havde afmonteret den gamle kobling og undersøgt om fjederne evt. er knækket i navet eler udrykkerlejet var MEGET slidt, for så kunne han jo have fundet en ombytningsgearkasse til dig og du kunne have sparet lidt på monteringen.

Jeg har derimor haft held med at fjerne en raslelyd på en suzukki på et tidspunkt men det produkt jeg linker til herunder....

http://www.rvs-tec.dk/00008/00013/

• #22   5. dec 2009 et udrykkerleje kan saktens larme selv om pedalen ikke er trykket ned

• #23   5. dec 2009 Bo P - Ja, det kan det.. Men det starter det ikke med.. Så har det godt nok larmet i et stykke tid inden smiley

• #24   5. dec 2009 Ja det kan det sagtens, har da haft mange nde der lamer når pedalen er sluppet og folk siger at den ikke har sagt noget tidligere.
    Oftest er grunden at kablen eller lign har været for stram = ingen frigang og derfor har lejet kørt med tryk på hele tiden konstant, og når kobling eller fingrene begynder at blive slidt, så kommer lyden omgående når udrykkerlejet ikke er belastet så meget som det plejer....

Har også set flere biler hvor de har raslet, men kun pga. af fjedrene i navet er knækket og sidder løse, men derfor kan resten sagtens fungere perfekt nogen tid, selv om det larmer helt vildt, og dette vil oftest også kun larme i frigear / tomgang for der er de ikke ligeså meget belastet som når man kører i gear og trækker...
    Så at sige at det ikke er muligt er "vist" lidt af en overdrivelse.....;-))

• Joachim M
    Joachim M Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #25   8. mar 2010 Kan der ske noget skidt ved bare at køre videre og vente... Bliver det gradvist værre eller går det direkte fra lidt raslen til et komplet sammenbrud? Skal gearkassen skiftes og hvis ja, gør det noget at man venter lidt? (i så fald hvor længe taler vi om? Er det dage, uger, måske måneder? Min bil er lige begyndt i går og jeg har lidt likviditetsproblemer, så.... Spritny bilejer, siden i forgårs, den raslede ikke da jeg kiggede på den, den begyndte først på det da jeg kom hjem med den efter en tur i snestorm smiley

• #26   25. nov 2019 Hej jeg har den sammen problem her med min kones vw up

Kommentér på:
kobling skift

Annonce