2.090 visninger
|
Oprettet:
Kontrol af oliepumpe?? {{forumTopicSubject}}
Halløj, er det muligt at få tjekket sin oliepumpe et sted??
Lige som man kan få tjekket sin dieselpumpe..
Er i tvivl om hvor vidt min oliepumpe i min AAZ giver nok tryk da den har slidt alle de øverste plejllejer... Den har ikke før nu lyst i olielampen, og ved ikke helt om der kommer af at lejerne er slidte eller om det har gjort at de blev slidte...
På forhånd tak...
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 1.298
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Men som Jobbe skriver, er det bare at få målt olietrykket ved varm motor (tomgang og delgas)
Skal være 1-2 bar/min. i tomgang
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
Ville helst ikke smide nye lejer i og så kan den ikke lave tryk nok fordi den måske har en defekt...
Det er jo det at den har slidt alle de 4 øverste, de nederste fejler ikke noget...
Den har muligvis været hoppet en tand, tænker på om stemplet har kunnet daske en lille smule til ventilerne så lejerne lige kommer ned og rører krumtappen og derved er blevet slidt i stykker...
Der blev sat ny tandrem med alt på hos VW hvor jeg arbejder, så nu sidder den rigtigt og det... Og de mente ikke ventiler havde taget skade... Den står også fint i tomgang og tager gassen fint bortset fra den tikken fra de åbenlyst slidte lejer...
Krumtappen har ingen ridser eller lignende, enkelte steder er den en smule mat istedet for helt blank...
På de øverste lejer er der på midten slidt gennem den går emalje/legering der er... Der er ingen ridser eller noget der heller... De nederste fejler som sagt ikke noget...
Er i tvivl om hvad der her har været skyld i den blev slidte...
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Lejerne skal være helt ufattlig smadret for at den ikke vil lave tryk.
Oliefiltret er ok, ikke?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
Den har kørt på shell helix 10/40 siden skift...
Kontrol af oliepumpe??