{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

Kontrol af oliepumpe?? {{forumTopicSubject}}

Halløj, er det muligt at få tjekket sin oliepumpe et sted??

Lige som man kan få tjekket sin dieselpumpe..

Er i tvivl om hvor vidt min oliepumpe i min AAZ giver nok tryk da den har slidt alle de øverste plejllejer... Den har ikke før nu lyst i olielampen, og ved ikke helt om der kommer af at lejerne er slidte eller om det har gjort at de blev slidte...

På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontrol af oliepumpe??
  • #1   7. dec 2009 det kan du gøre på samme måde som med en benz pumpe. bare i med et ur, ved olietryks kontakten

• #2   7. dec 2009 Det kan også lige så let være en gammel skade som har revet krumtappen eller bare mega dårlig olie.

Men som Jobbe skriver, er det bare at få målt olietrykket ved varm motor (tomgang og delgas)

Skal være 1-2 bar/min. i tomgang

• #3   7. dec 2009 Ja, det er jo også fint nok... Men nu kan den ikke lave tryk, i hvert fald i tomgang, nok pga. de slidte lejer tror jeg...

Ville helst ikke smide nye lejer i og så kan den ikke lave tryk nok fordi den måske har en defekt...

Det er jo det at den har slidt alle de 4 øverste, de nederste fejler ikke noget...

Den har muligvis været hoppet en tand, tænker på om stemplet har kunnet daske en lille smule til ventilerne så lejerne lige kommer ned og rører krumtappen og derved er blevet slidt i stykker...

Der blev sat ny tandrem med alt på hos VW hvor jeg arbejder, så nu sidder den rigtigt og det... Og de mente ikke ventiler havde taget skade... Den står også fint i tomgang og tager gassen fint bortset fra den tikken fra de åbenlyst slidte lejer...

Krumtappen har ingen ridser eller lignende, enkelte steder er den en smule mat istedet for helt blank...

På de øverste lejer er der på midten slidt gennem den går emalje/legering der er... Der er ingen ridser eller noget der heller... De nederste fejler som sagt ikke noget...

Er i tvivl om hvad der her har været skyld i den blev slidte...

• #4   7. dec 2009 Den skal nok lave olietryk hvis den er iorden.

Lejerne skal være helt ufattlig smadret for at den ikke vil lave tryk.

Oliefiltret er ok, ikke?

• #5   7. dec 2009 Det skulle det gerne være... Det Org. VW og har kørt ca. 2.000 siden sidste skift...
    Den har kørt på shell helix 10/40 siden skift...

Kommentér på:
Kontrol af oliepumpe??

Annonce