{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Partikelfilter på alle dieselbiler?
  • #2   11. dec 2009 Det lyder da til det slet ikke bliver til noget alligevel, da de ikke har fundet noget filtre endnu der virker.. så den ekstra skat gik heller ikke for dem.. smiley

  • #3   11. dec 2009 Det er vidst blevet udsat til april. men ja de vil vidst have dem på alle diesel biler, ellers skal man betale en straf afgift..

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 87
    #4   11. dec 2009 Det er vist slutningen af Marts det skal være monteret.

    Jeg har lige købt en Diesel bil (skoda fabia combi 1,9TDI smiley ). Og jeg tror ikke på det fis, de siger også de ikke er bedre end et kaffefilter. og der kommer sgu grums i kaffen nogle gange.
    Så jeg tager gerne den ekstra afgift der kommer, indtil de finder ud af det er opreklameret og ændrer det igen igen igen..


  • #5   11. dec 2009 Jeg takker for linket, men kan I lige hjælpe mig med at forstå dette, da jeg synes de modsiger hinanden.

    Altså, alle dieseldrevne peronbiler skal have monteret partikelfilter hvis de er indregistreret fra den 18. marts 2009 eller senere. Samtidig skriver de under spørgsmål 5 "tillægget på 1.000 kroner opkræves kun for gamle personbiler"

    Vil det sige, at biler før indregistrering af 18. marts 2009 også skal betale strafafgift?


  • #6   11. dec 2009 sådan som jeg læser det blir der lagt 1000kr på din vægtafgift hvert år hvis ikke du vil ha et partikelfilter på som du skal ha synet bilen med.

  • #7   11. dec 2009 Er det ikke med tilbagegående virkning? (:

    Desuden er det ikke 10.000km sådan et skod filter tager af serviceintervallet?
    Mener det var helt hjernedødt da de gamle hørte ihvertfald på en opel etellerandet smiley


  • #8   11. dec 2009 Det med partikelfiltre er lige pt sat på pause..
    Så det er ikke til at vide hvad det ender med lige pt


  • #9   11. dec 2009 Nej, men jeg skal bruge det til en opgave, så jeg vil gerne vide hvordan det ser ud lige nu smiley

    Så skal alle dieselbiler i hele Danmark have et partikelfilter, eller er det kun de dieselbiler, som er indregistreret fra den 18. marts 2009 eller senere, som har det tvungne valg mellem partikelfilter eller strafafgift?


  • #10   11. dec 2009 Der indføres et afgiftstillæg på alle dieseldrevne personbiler, samt på nye varebiler indregistreret fra den 18. marts 2009 eller senere, som ikke har monteret et partikelfilter. Tillægget er på 1.000 kr. årligt.

    Det er ALLE personbiler og NYE varebiler efter 18 marts dvs. ingen afgift på gamle varevogne.


  • Tommy L
    Tommy L Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 25
    #11   11. dec 2009 MichaelMaler - præcis!

    Alle PERSONBILER uanset alder.
    Og GULPLADE biler (varebiler) efter 18. marts 2009. Ikke på gulpladebiler fra før 18. marts 2009.

    Men indtil videre er hele forslaget sat på standby.


  • #12   11. dec 2009 Jeg læser og forstår det også som Tommy L og MichaelMaler gør.

    Så står der varebil på din reg. attest og at den er indreg. før 18 Marts 2009, så skal du ikke betale eller ha filter på.

    Endnu!


Kommentér på:
Partikelfilter på alle dieselbiler?

Annonce