4.142 visninger
|
Oprettet:
Moment spørgsmål {{forumTopicSubject}}
hey, vil lige høre hvad forskellen på heste om moment er.
kan simpelthen ikke forstå begræbet moment.
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Nm = kW * 9550 / Rpm
nov 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 101 Svar: 79
er der nogle biler der kendt for deres store moment forhold til heste ?
nov 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 101 Svar: 79
end bil med 500 heste og 550 moment ?
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 291
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Moment er hvor langt du trækker muren efter dig
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Det ikke helt forkert vel :-).
Kevin B
Det lidt ligesom med japanere.
Rigtig mange af dem.
Er ikke momentstærke i bunden.
Så de skal have lidt ekstra omdrejninger fordi deres momentkurve ligger højere oppe.
Modsat de fleste tyskere som har deres moment lidt længere nede.
Men de kan så ikke tage helt ligeså mange omdrejninger.
Nogen er til det ene.
Og nogen er til det andet.
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Den fattede jeg intet af.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.400
HK = hvor hurtig banan kører fra A-Z
NM = Hvor mange bananer du kan trække fra A-Z
Såen lærte jeg det
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Den lyder bare præcis ligesom med den med muren jeg kom med.
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Nm = kW * 9550 / Rpm
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.605
du mener simpelthen, alle biler med de samme HK, har de samme moment også. .
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Enig..
mads S
God måde at forklare det på, men det kræver man man fprstår sig på el =)
. -= Opel =- .
Og som alle gode formler og anden Teori kan den smides i havet, du får ikke et præcist resultat af DIN motor/bil =).. Den ENESTE måde man kan vide hvor mange Nm ens bil/motor har, er i feltet.
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
jeg har ikke noget at forklare =). Jeg var selv et stykke tid om at lære det, og min forklaring vil være en meget kedelig en, som vil fylde 3 A4 sider og på ingen måde indeholde hverken Bananer eller biler der kører igennem mure =).
Lavede en opgave til et 11 Tal til eksamen i fysik på grundforløbet, i Kinetisk Energi og moment. =).
Gider ikke skrive forklaringen, for der går ½ minut, og så er dette Topic smidt ud, og glemt, og man har spildt en hel time på at forklare noget, som maks 2-3 vil læse, hvis i virkelig vil vide det, så må i sq selv i gang på nettet. og gider i ikke bruge mere tid på det end et par klik på Bg, har det ikke interesse nok til mennesker at jeg gider begynde at skrive =).
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.605
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Det kommer helt an på hvor meget du har givet for det =). et rigtigt Rullefelt har en Sensor der måler hvor meget Momentet bilen maser med.
Det fortalte min lærer mig ihvertfald. om det så ikke passer, det vil jeg lade dem der sælger Rullefelter stå inde for =).
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
ja, men man ville da få en utroligt underlig kantet kurve, hvis computeren skulle generere en hel linie, med det regnestykke med Fx ved en blacktops udgangspunkt 8400 beregninger på nærmest ingen tid?
mener altså at han sagde at der var en sensor der sad og målte accelerationskraften kontra vægten på rullerne kontra accelerations hastigheden,
Hvis dette ikke er tilfældet, så har min lærer bildt mig en lort på ærmet xD.
Mht hvordan et rullefelt virker
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
http://horsepowersports.com/torque.php
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Ja, men det skema der er til Pounds-Foot. =) men fair nok, med lidt omrejninger giver det vel det samme =D..
. -= Opel =- .
Rullefeltet på skolen skal bare have først hvor mange Rpm bilen kører med ved 100km/t i fjerde gear ( eller hvad gear man nu har en gearratio på nærmest 1:1 )
så lader man den trille ned på 0 igen, så op på 40 i Fjerde igen, og så bare fuld skrald på pisset. og så slipper man speederen og så tager den forhold for modstanden som den måler når bilen Decelerere =).
Det er da ikke en langsom start =)?
Så vil jeg gerne opleve en vild start ihvertfald =D.
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
et eksempel.
Min VTi laver 159.1 NM ved 7411 rpm.
først omregner jeg 159,1 nm til foot pounds
159.1 x 0.7376 =117.2 foot pounds
for så at regne HK ud ved 7411 rpm
(Foot pounds x rpm) / 5252 = (117,2 x 7411) / 5252 = 165,37 Hk (ved 7411 rpm)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 3 Svar: 1.449
132x0,7376 = 97,36 Foot pounds
(97,36x3535)/5252 = 65 hk ved 3535 rpm (eller ca 48 kw)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Det er den stærkeste diesel motor Mærsk besidder lige p.t
Der er udregningen kun 30.000 hk ved siden af ~ 30% fejl.... Så nej dieselmæssigt kan man ikke tage den i og med forbrændingshastigheden er anderledes på diesel end på benzin og derfor har vi et helt andet momentforløb
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Forresten måler man slet ikke momentet det er udregnet på et rullefelt i og med man kun kan måle kw og programmet som Dynomet eller lignende omregner. Og ja jeg er udemærket klar over hvordan sådan et virker, men har aldrig oplevet bilens vægt har en indvirkning på effekten. Tilbageløbet foregår i gearet den er rullet i og dermed motorbremser bilen og du får et helt konkret transmissionstab ikke noget estimeret der ;o)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Ydermere nu du er så klog hvor taster man så vægten ind??? Du kan taste luftfugtighed, temperatur og lufttryk ind i dynomet og ikke en skid andet hvis du har sat dine rullersvægt til den reele vægt så er der ikke andet du kan pille ved... Og ja som der står er momentet udregnet når vi kører på rullefelt.
Lad være med at spille så skide smart når du alligevel ikke har ret!
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
mar 2012
Følger: 1 Svar: 1
Bedre som I at den f. Eks ikke larmer helvede meget
Moment spørgsmål