{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

jacques b
jacques b
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48

BMW m50 (Prutter) Kan nogen hjælpe ? {{forumTopicSubject}}

BMW e36 325i sedan 91. m50 uden vanos

Bilen har kørt 288.000 og har chip, kn og bananmanifold.

Bilen prutter når jeg accelrere og går meget dårligt i tomgang imens den skyder fra udstødningen..

Jeg har fornylig skiftet ventildækselspakning, tændrørshætter og tændrør. Og det hjalp også en hel del på problemet men det forsvandt ikke helt. Og efter snevejeret hvor den fik lidt tæv på vej op af en bakke er den nu begyndt at prutte (tænder ikke ordentligt) helt vildt igen. Når jeg hare holder farten køre den på alle 6cyl men når jeg vil accelrere prutter den når jeg træder på speederen.

Jeg har haft tråde om det her inde før men ikke fundet en løsning endnu...

En mekanikerlærling mente det kunne være at tandremmen var hoppet en tand, men her er det jo med kæde. Kan kædetrækket hoppe en tand? Eller har i andre forslag til hvad det evt kunne være?

Jeg søger os folk der kan hjælpe lidt irl da det jo betyder meget at se eller høre motoren irl for at kunne gisne om problemet. Jeg bor i kbh.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW m50 (Prutter) Kan nogen hjælpe ?
  • jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

#1   25. dec 2009 Fugt... hvor i tændingen tænker du på ?

Ellers sprød vogn du selv har...

• - HH -
    - HH - Tilmeldt:
    jul 2004

Følgere: 21 Emner: 238 Svar: 1.165
    #2   25. dec 2009 tændspole tror jeg. min gamle gjorde det samme. nej din kæde kan ikke hoppe en tand

• #3   25. dec 2009 mit bud ville være luftmassemåleren, eller gasspejælds-pomtometeret. arbejder selv meget i bmw og det er typiske problemer . men evt kør den på et autoværksted og få læst fejl.

• jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

#4   25. dec 2009 Ok det skulle ikke være luftmassemåleren.. Hvor sidder gasspejælds-pomtometeret?

• #5   25. dec 2009 det er en føler som sidder på, selve gaspjældet udv. meget nem at finde, den måler hvor meget gasspjældet er åben og samarbejder med luftmassemåleren for at give den rigtige blanding, hvis den føler ikke dur kan den nemlig få problemer med tomgang, og når du accelerer, da motoren ikke får den rigtige blanding, enten køre din styrboks nødprogram, eller regulere føleren forkert, og det kan resultere i at den prutter og går ujævnt, set ved mange bmw`er .

• #6   25. dec 2009 Falsk luft i indsugningen evt ved defekt luftslange, kan også få den til at skyde og gå dårligt, det har jeg selv oplevet på min.

Men mange gange er det luftmængdemåleren eller lampdasonde der går til

• Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 6
    #7   27. dec 2009 Jeg er næsten 100% sikker på at det er en tændspole der er defekt du kan evt starte med at købe et par brugte også skifte 2 af gangen indtil problemet er løst.

Kommentér på:
BMW m50 (Prutter) Kan nogen hjælpe ?

Annonce