Hvad skyldes det mon..?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Peugeot 106 fra '93. Motoren er en 1,3 rally, men er ikke den originale motor.
Den har starte helt uden problemer ALTID, men en kold dag før jul (hvor den havde holdt i carport, så ville den ikke starte). Den blev skuppet igang og kørte de 80 km hjem til mig - helt uden problemer.
De næste to dage startede den også helt uden problemer (selvom den hold uden læ og det var frost).
Men den 3. dag ville den ikke starte. Den lød somom det var batteriet.En bekendt kom forbi med startkabler, men stadig ingen reaktion.
Den måtte stå og en mekanikerven kiggede lidt på den en mørk kold aften og mente ikke der var nogen kompremering... ? Det ved jeg ikke meget om, men så burde den vel ikke kunne starte..?
Idag prøvede vi at starte bilen med og uden startkabler.. men igen ingen reaktion. Vi prøvede at trække den igang og JUBII.. den startede....
Meeeeen.. den kan kun køre, hvis man har foden på speederen hele tiden.. slipper man gassen, så går den død og kan ikke selv starte igen..
ALTSÅ: Bilen skal trækkes igang, men starte dér uden problemer.. gasse må ikke slippes, for så går den død...
HJÆLP... hvad kan det skyldes..??
Batteriet...??
Kompretionen.. eller mangel på samme..??
Det skal siges - at bilen køre uden en fungerende blæser (den der køler motoren ned) og har i løbet af sommeren kogt over et par gange, men der har intet været siden det blev koldt.
Min mekanikerven, har fået pengene, men har bare ikke haft "tid" til at skifte blæseren.
Jeg har idag hældt kølervæske på og den tog næste en liter - så der har ikke været meget vand på bilen.
Jeg flytter til Langeland inden nytår og vil meget gerne kunne tage bilen med... SÅ PLEASE.. lidt HJÆLP..
aug 2007
Følger: 119 Følgere: 120 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 2.472
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
sep 2005
Følger: 124 Følgere: 119 Biler: 9 Emner: 69 Svar: 2.668
jun 2009
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
Er det lige til skrot eller værd at redde (og hvad vil det koste..??).. den er synet september 2009 uden anmærkninger.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 845
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 43 Svar: 2.195
jun 2009
Varmen i bilen har ikke virket i længere tid og min mekanikerven har sagt, at det kunne skyldes mange ting.. bl.a. udluftning af køleren, ny toppakning m.m. men han er VW/Audi mekaniker og arbejder med nye biler... så han var ikke sikker.. ??
jun 2009
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 3.267
jun 2009
Når det nu er en gammel bil.. hvor meget kræver det af en mekaniker, for at finde problemet.?? Er det let eller svært..??
Hvad skyldes det mon..??