{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.770 visninger | Oprettet:

Gummihed eller tekstyl... {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Vil høre om jeres erfaringer. Har laver rust, og 100% rengjort hjulkasse/inderskær. Gammelt "asfalt" er også fjernet. Vil i sprøjte med gummihud eller bare sort tekstyl. Mener jo selv gummihuden besytter bedre imod stenslag, men tekstylen er vel bedre ren rust mæssigt???
Skriv hvis i har erfaringer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gummihed eller tekstyl...
  • #1   27. dec 2009 Grunder, sprøjtespartel, hærde 24 timer, derefter tyktflydende tectyl

  • #2   27. dec 2009 Lytter lige med.

    Er selv igang med et projekt lignene!

    Jeg regner med at gi hele bunden af min bil engang epoxy uden på det rå metal.


  • #3   27. dec 2009 Rene Ø
    Det lyder jo fornuftigt....
    Og det er også stærkt nok i hjul kasse. Bilen er uden plastikskærme, så får alle stenslag direkte!!!


  • #4   27. dec 2009 Tekstyl.

    Gummihud har den uheldige egenskab at kommer der revner eller stenslag i det, så kravler der vand ind. Derefter begynder det at ruste indenunder. Det er blandt andet derfor Fiat og Alfa ruster så meget som de gør.


  • #6   27. dec 2009 Helt rigtigt hva Jesper siger bortset fra at textyl dur ikke, du skal bruge suvo.

    Først grunde og her skal du ikke bruge spray men det gode tykke man smøre på med pinsel, giv det 3-4 lag og lad det hærde godt op og så sprøjt suvo rust stop 80 eller 150 på, gerne 2 lag og så give det en go gang suvo belægning...

    Det er den bedste måde at gøre det på (taler af lang tids arfaring)


  • #7   27. dec 2009 Glem alt om det der lorte gummihud for når der først er hul ruster pladen og du kan først se og mærke det når pladen er meget rådden...

  • #8   27. dec 2009 Hej allejcat
    Tak for det fine svar. Kender ikke Suvo, men vil lige google det,,,


  • #9   27. dec 2009 tectyl noget rigtigt tykt noget, så bliver skidet sidene i det, det hjælper altsammen..

    gummihud bliver flået i stykker med tiden


  • #10   27. dec 2009 Auto G plejer at kunne skaffe det.

    Find din lokale Auto G forhandler på denne side

    http://www.auto-g.dk/

    Det kan fåes på almendlig spray med driv gas og til sprøjtepistoler...

    det kan også fåes uden den kraftige lugt men den kan jeg kun anbefale til døre og andre ting der vender ind mod kabinen så man slipper for den grimme lugt i bilen...


  • #11   27. dec 2009 Textyl er et bestemt mærke inde for undervognsbehandling OG DET DUR IKKE da det nemlig hærder op så derfor skal det hede suvo som også er et bestemt mærke inde for undervognsbehandling

  • #12   27. dec 2009 brian M: det er fordi du bruger dit lorte textyl, jeg bruger selv det på spray og det virker fint...

  • #13   27. dec 2009 er der nogle der har noget erfaring med rustbeskyttelsesmasse fra biltema som her det både på spræj og til at smøre på min erfaring er at det virker fint men vil da godt høre andres mening

  • #14   27. dec 2009 Nu har jeg sgu lavet bil i 20 år og jeg har sgu også i den tid prøvet meget forskelligt så lad være med at komme og fortælle mig hvad der dur og ikke dur for det ved jeg alt om...

    Ja den bliver tyndere af at komme på spray og det er også derfor man giver den et lag mere...


  • #15   27. dec 2009 Der er 2 mærker der virkelig dur og det er suvo og dinitrol, glem ALT andet...

    Og det er ikke dyrer en så mange andre mærker...


  • #16   27. dec 2009 Nu er det også et spørgsmål om muligheder og har man ikke muligheden for af sprøjte det på med trukluft så kan man sagtens nøjes med spray det har jeg gjort med stor succes..

    Så lad nu være med at spille dummere end du er...


  • #17   27. dec 2009 Hæ, i så fald ville jeg nok ikke anbefale suvo men det er nu også lige meget for jeg lever ikke af nogen af delene men der imod hader jeg rust...

  • #18   28. dec 2009 SÅ SÅ Drenge....
    Ikke mere fnider frem og tilbage. Er glad for de gode svar jeg fik, og som jeg kan bruge til noget...
    Jeg har en stor kompessor, så det bliver selvfølgelig med trykluft det påføres, da jeg mener det er billigere, og selvfølgelig tykkere som I selv skriver...


  • #19   28. dec 2009 Uanset hvilken undervognsolie der anvendes er det vigtigste at overfladen er ren og fuldkommen tør. Og at der først påføres den tynde rust-hæmmende olie (tyndt som pis) og det skal have lov til at sidde og tørre op. Derefter skal den have det tykke olie der beskytter mod udefrakommende objekter, salt, skidt osv.

    Men under alt dette er det en god ting med en god grundfarve og LAKERING! En grunder er på ingen måde vandtæt, derfor skal der en 2K toplak på. Man kan med fordel når der er tale om undervogn anvende en indutriel grunder og topcoat 2i1 produkt.


Kommentér på:
Gummihed eller tekstyl...

Annonce