{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ABS bremsesystem
  • #1   27. dec 2009 hvis din lampe lyser så kan du smiley

• #2   27. dec 2009 Øhh hvis lampen lyser ? det da ingen garanti for du kan sætte en tester på.

Hvis bilen har ABS, er der stor sandsynlighed for den også har OBD lignende stik, så bare en tur forbi Mitsubishi og få testeren på.

Hvad er problemet da ?

• #3   27. dec 2009 Lige præcis ABS systemet er rimelig let at finde udaf. Hvis bremsen ryster så er det højst sandsynligt en ABS krans, eller en føler.

Og det er de fejl man hyppigst ser på ABS systemet... og er endnu mere tænkeligt når bilen er så gammel.

• #4   27. dec 2009 problenet er at min bil blokere bremserne, men ved at der er ABS system i den.

og da alarmen blev koblet af min bil begyndte lampen også at lyse. men fandt ud af før at alarmen blev afmonteret at systemet ik virkede optimalt.

et helt andet spørgsmål. er der nogen der ved om sådan nogen abs følere eller kranse, er dyre, hvis det er det der er galt. har ik kunne finde nogen priser på det

• #5   27. dec 2009 Lyder som en føler, eller i værste fald en defekt ABS pumpe (Den er dyr) Mitsubishi er jo deværre ikke kendt for at have billige reservedele. Uden at vide det, vil jeg gætte på en føler koster et par tusind eller tre, men ring ned og hør hos Mitsubishi, de kan svare dig konkret

• #6   27. dec 2009 okay... frygtede os at de ville være så dyre...

har hørt man selv kan måle følerne ud, med et måle apparat, men er der nogen der ved noget om hvor mange volt eller ohm det skal være på for at måle det ud??

• #7   27. dec 2009 du kan bruge et alm. multimeter til at udmåle følerne med når du ohm´er dem skal du havé ca.1KOhm +/- men alle følerne skal have ca den samme ohmske værdi. og´der efter kan du måle veksel spænding der skal være ens. udslag med 1 hjul omdrejning per. sekund

• #8   27. dec 2009 Du kkan bare måle med ohm og dreje hjulene rundt, og de skulle gerne vise det samme, hvis en ikke gør så har du fejlen der..( tellene skal svinge når du drejer hjulene rundt)

Men hvis det er fori den hugger i abs.en når du bremser så skal du kikke efter revner i en abs ring, så finder du nok fejlen..
    Og mitsu er ikke billig i reservedele...

• #9   28. dec 2009 må lige kigge på det i morgen. i håb om at jeg kan finde fejlen... håber ik det bliver alt for dyrt. men det blir jo spændende...

Kommentér på:
ABS bremsesystem

Annonce