{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skæve bremseskriver
  • #1   31. dec 2009 kan være navet er skævt.
    prøv med nogle ordentlige kvali skiver istedet for biltema og lign.

• #2   31. dec 2009 kan være navnet der er skævt, har jeg ikke målt

Tror ikke på jeg får 3sæt skiver der er defekte;)

• #3   31. dec 2009 Nej, men hvordan kører du dem til, er det bare ud og bremse til?
    når man køber det billige får man hvad man betaler for.

• #4   31. dec 2009 Lasse.. Hvad skulle der lii' være galt med de skiver? De bliver jo ikke lavet dårligere.

Hvordan kører du egentlig den bil?

• #5   31. dec 2009 Jeg ved godt at der kan gå op til 1000km for at skiverne er hærdet op.

Jeg sætter den ikke bare på og så ud og gi gas og brems som idiot.

De bliver kørt til op til 1000km før jeg "bliver hård" ved dem

• #6   31. dec 2009 har du husket at bremse dem til?

de første 200-300km skal du lige køre lidt varsomt og ikke bremse alt for hårdt, så kan det næsten være ligemeget hvad skiver du har smiley

• #7   31. dec 2009 Produceret billigere, dårligere materiale.
    Jeg får kun skæve skiver når jeg har været på bane og køre, og så bliver de rettet af, så gør de det ikke igen.

• #8   31. dec 2009 Lasse S
    Det er snart begrænset hvor billigt man kan fremstille sådan en bremseskrive så den stadig er godkendt, og så det stadig er en bremseskive jo =D..

• #9   31. dec 2009 rens anlægsfladerne ordentligt inden montering så spiller det...

• #10   31. dec 2009 Ser bare tit at thansen og biltema dele ikke er lige så gode som andre mærke, brembo, ferodo og lign.
    Så noget må der være med dem.
    Og hvor står der de er godkendt?

• #11   31. dec 2009 det bilver de også

Jeg er udlært mekaniker, men er på herrens mark med det her

Men hvor skal jeg starte med at skifte? Bærearm? navn + hjulleje?

• #12   31. dec 2009 start med at måle skævhed på navet, afdrej skiverne som sidder på og prøv igen..

• #13   31. dec 2009 Lars... der er milevid forskel på bremseskiver.. hårhed af materiale, afbalancering. osv. godkendelsen af en bremseskive er en typegodkendelse.. den enkelte bremseskive kan differere meget fra den godkendte. derfor køb dem originalt eller fra en anderkendt OE leverandør. såsom Bosch, ATE eller brembo da disse store fabrikanter selv laver stikprøve kontrol af deres produkter.. bremseskiver fra f.eks. THansen er det rene selvmord.. de bliver netop skæve efter den første hårde opbremsning da materialet er blødt og elendigt og ikke kan klare varmeudviklingen!

• #14   31. dec 2009 Lasse S

Lad dog være med at sammenligne de mærker du linker til med billigere mærker...
    Det er det fladeste sammenligningsgrundlag jeg endnu har hørt...

Jesper P

Størstedelen af skiver der bliver skæve, har enten fejlen når du monterer dem, hvis det ikke er det, så undersøg om kaliberene hænger eller klodser når de begynder at blive skæve..
    Gør de ikke det, så kører du umiddelbart bare for hårdt, og mangler køling nok, men billige mærker er jo heller ikke lavet til at køre "hårdt" så måske bare der fejlen ligger..;-))

• #15   31. dec 2009 Dan. : Linker til?
    Kvalitetten er bare dårligere, så kan du kalde det et fladt sammenligningsgrundlag, men det er min erfaring, gider ikke købe det billige, da man kommer til at skifte det flere gange og så er det dyrere i det lange løb.

• #16   31. dec 2009 Ja men stadigvæk ikke noget der har med hans skiver at gøre, derfor syntes jeg det er noget af en melding at komme med.

Jeg køber da selv skiver fra forskellige steder, nogle personer holder det til, og andre bestemt ikke, og det har INTET med kvalitet og penge at gøre, men i bund og gund dem der fører bilen, og alt kan ødelægges hvis det er det man søger at opnå...;-))

• #17   31. dec 2009 Mads P
    Min oplevelse er nu en ganske anden. Thansens skiver er faktisk i en aldeles god kvalitet, deres klodser er lige til at smide i havnen, men må indrømme at jeg aldrig har hørt om nogen der havde problemer med dem eller noget, ( Måske bare held ) Men en Bremseskive kan ikke varriere ret meget i materialet før at den ikke er godkendt længere, De fabrikater som du selv nævner Ate, Bosch osv sælger alle godkendte skriver (oftest fordi det er dem der laver dem til at starte med)

De skiver der ikke er godkendt til bilen er Fx Thansens, høyer gruppens, og diverse små andre kina supplementer. men jeg siger bare, at bare fordi en skive ikke er godkendt, så behøver den ikke være dårligere end en der er, oftest er de billgere fordi der ikke er noget egentligt udviklingsarbejde i at fremstille en kopi af en bremseskive, hvorimod Fx Borsch har en masse penge de skal have drevet ind igen, for det system som de har fremstillet. =).

Ikke godkendte ting er SOMREGL dårligere end godkendte ting, men hvis du sætter dem op imod hinanden, så er der sq nogen tilfælde hvor man ummiddelbart ikke har den store mærkbare forskel =).

• #18   31. dec 2009 Det har da i den grad noget med de skiver at gøre, de de ikke holder til hans kørestil.
    Og efter som et andet mærke sikkert ville kunne holde, har det da også noget at gøre med kvalitet, prisen er på sin hvis ligegyldig, men da det i mange tilfælde hører sammen med det man får.

• #19   31. dec 2009 Jeg kører personligt med Thansen skiver på min vinter astra, og de har holdt 15000 nu, og de ser stadig fine ud =) bremser fint og ikke det mindste skæve, Jeg kører på opel kloser og Thanne skiver, og de bremser også fint nok i bremsestand. ( Tjekker jeg hvert år inden jeg begynder at køre i den alt for meget )

• #20   31. dec 2009 Spørg på et toyota værksted om de har nogen oplysninger om bøvl med skiver på den model, servicemeddelser fra importøren evt!
    Hvis der ikke er noget galt når du skifter dem, så er de ihvertfald ikke skæve!
    Kan kaliperen bevæge sig som den skal?
    Er manchetten hel?
    Kan stemplet bevægesi frit frem og tilbage?
    Bærekugler, styrekugler, bærearmsbøsninger?

• #21   31. dec 2009 "Bærekugler, styrekugler, bærearmsbøsninger?"Hjullejer" - Men vil nu bakke de andre op - Rens navet af som du skulle spise af det - køb en ordenlig kvalitetsskive (ATE/Brembo/jurid/Zimmerman/Ferrodo) - et sæt lidt bløde klodser - (Bosch/triscan/ferrodo) og brems forsigtigt de første 200-500 km...

• #22   31. dec 2009 Har ALDRIG oplevet en skæv skive på nogen af mine biler og jeg køber som regel det billigste, men ved også at det koster penge og kører efter devisen, at jo mindre man bremser jo længere holder de, og jo mere sparer jeg i benzin og reservedele.
    Kører man hårdt, så skal man bruge dele der er i en bedre klasse, eller betale og lad være med at pive når der skal skiftes!
    På gamle Ford Taunus, som DSB Harry kører i, var der det samme problem og det blev først løst når man samtidig skiftede ALLE gummi bøsninger i fortøjet. Det kostede jo nogen skiver inden folk fandt ud af hvad der var galt!

• #23   31. dec 2009 PS! Renlighed og omhyggelighed er en dyd ved arbejde i bremsesystemet!
    Og det med at mekanikeren siger at de fedtfingre han har sat på skiven forsvinder ved første opbremsning er da også rigtig! Men de bliver opsuget af bremseklodsen, og det duer bare ikke, ihvertfald ikke i min verden! (affedtning)

• #24   31. dec 2009
    Jeg oplevede samme problem på en varevogn (LT35) og her viste problemet at være fælgen som ikke var ren i anlægsfladen og derved holdt den ikke skiven på plads ordentligt når man spændte hjulboltene.

Der røg et par af VW originale skiver på den konto før en kvik mekaniker kiggede på fælgene og så fejlen.....siden dengang har jeg været psykopat med at holde tingene rene og ordentlige - for det kan betyde så meget med en minimal rustboble eller 5....

• #25   31. dec 2009 beskriv lige hvordan du mont dem med hensyn til brug af kobber fedt osv..???

• #26   31. dec 2009 Så er det da bare at dreje lidt af dem, så kører de igen... - Min 323'er havde også lidt, og det er også noname-skriver, men de er super igen...

Kommentér på:
Skæve bremseskriver

Annonce