Peugeot 406 1,8 skød olien ud... FROST {{forumTopicSubject}}
Hej gutter
Skal lige høre om nogle kender til denne problemstilling!
Her tidligere skulle jeg lige 75 meter ned af vejen og ha tanket min 406'er fra 99 - 1,8 8 ventiler. - startede fint og gik fint på alle 4.. da jeg kom hjem igen 3 minutter senere lugtede der ret brændt og røget i kabinen, og da jeg stoppede motoren kunne jeg høre en "fise-boblende" lyd fra motorrummet.. så jeg fattede lygten og lukkede op, kunne se der piblede olie ud af ventildæselpakningen, så jeg kan regne ud her er tale om overtryk.. så jeg rev oliepinden ud og så smed den ca. 0,5 liter oile ud.. indtil jeg fik taget trykket af i oliepåfyldningshullet...
Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om er at ånderøret er stoppet, sikkert af en isprop her i kulden.. for efter at motoren var blevet varm kørte jeg en lille tur og da jg kom hjem med driftvarm motor var der ingen problemer! Kølevand ser fint ud, og olien er også helt renog fin.. så intet tyder på toppakningen er gået eller noget.. kølevand er frostsikret til ca. 35 minusgrader.
Hvorfor fryser en ånderørsslange ? ( fordi der er vand i den.. ) Hvorfor er der vand i ånderøret ? ...kan det være noget andet der er galt ?
Skal lige nævnes at bilen kun har gået 75.000 og er passet og plejet med alle services...
Håber i kan hjælpe..
Godt nytår
/Carsten
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
Medmindre det er en turbo.
Normalt så burde krumtapsudluftningen ikke kunne fryse til, men i sære tilfælde kan der være lidt kondens i den, som gør at denmåske kan fryse, personligt har jeg aldrig været ude for det.
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
mar 2006
Følger: 99 Følgere: 101 Biler: 8 Emner: 4 Svar: 339
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Super, det er åbenbart ikke så slemt endda så..
Det er sikkert fordi bilen kun har gået 60.000 på 10 år.. en masse små ture som har sodet hele lortet til - efter jeg har fået den har den kørt 15.000 på 6-7 mdr..
Mange tak for hjælpen gutter!
/CC
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
Det er en af de få 1,8 8v... uden turbo.. den har sku også kun 90 hypper.. men den kommer fra a-b..
Peugeot 406 1,8 skød olien ud... FROST