{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Rat stamme {{forumTopicSubject}}

Hey der ude.
Jeg har igår købt en bil der efter sigendene skulle være forsøgt stjålet engang. Dette bevirker så at der er lidt slør i rattet og den knure fra rat stammen når man drejer. Sidder der noget kugleleje lige bag rattet? og er det noget der er lige til at skifte? Jeg lader mig fortælle at det er oftes set på biler der er brudt op, men jeg forstår ikke lige opgave hvis jeg vil udbedre fejlen.

HELPPPP!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rat stamme
  • #1   3. jan 2010 Det r sikkert palen der udgør selve ratlåsen der gnaver lidt når du drejer.

• #2   3. jan 2010 Hvad er løsnings forslaget? der er slet ikke nogen tvivl om at noget er galt og det er muligt at rygge lidt i rattet? Nogen har snakket om at hele det stykke ned til pedalerne skal skiftes altså det rør rat stangen er i.

• #3   3. jan 2010 Er her virkelig ingen gør det selv folk eller mekanikker der ved noget? skyd nu løst. Alle mekanikker budre kunne fortælle hvordann det er opbygget og hvad årsagen er til den knuren lyd. det føles som en defekt kugleleje hvor en af kuglerne måske er faldet ud eller bare skævt.

• #4   3. jan 2010 Det afhænger af hvilken bil det er. Der er flere forskellige typer af opbygning.

• #5   3. jan 2010 Som regel er det ikke kugler men et nuleleje og gummibøsninger...

Hvis bilen har været brækket op kan selve ratstemmen være trukket skæv, selv ratlåsen kan været knækket, men hvis den har været brudt op så er der jo nok kommet ny ratlås i...
    Plastic kan også køre imod, eller selv holderen til ratstammen kan være blevet vredet...

Hvis lyden irriterer dig, så find en anden ratstamme og holder ved en hugger....

En ratstamme skal kunne klappe sammen ved et sammenstød, ligeså selv holderen, og hvis det har en defekt så er det ikke sikkert det virker optimalt længer og du bør udskifte det....
    Vi kan jo ikke konstatere for dig hvor det larmer fra, det kan du kun selv, du må af med beklædningen og igang med en lygte, evt., hæve bilen op så hjulen står frit, så du kan dreje på livet løt i rattet for at finde årsagen til larmen, det er ikke alt du kan få svar på herinde, for vi har jo ikke bilen mellem hænderne og kan ikke konstatere ud fra en tekst skrevet af dig, brug dine øjne og ører.....;-)))

• #6   3. jan 2010 ikke "nuleleje" men nåleleje....

Der sider oftest et øverst i mange ratstammer, de er også lavet af plastic selve holderen til nålene...

• #7   3. jan 2010 Det er iøvrigt et typisk slidproblem på bla ford biler... af ældre dato....;-))

Men ved jo ikke hvilken bil det er....?

Kommentér på:
Rat stamme

Annonce