{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.777 visninger | Oprettet:

BMW E39 Gearkasse problemer {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en 2001 BMW E39 520i Steptronic.
Da jeg tændte den imorges lyste en gul kontrollampe der viser et tandhjul med udråbstegn i. Når man sætter bilen i D, og giver gas er der næsten intet træk i før man når op i fart, og desuden skifter bilen ikke gear. Det er som om den sidder fast i 5. gear konstant.
Nogle dr ved hva der det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E39 Gearkasse problemer
  • #1   3. jan 2010 lampen der lyser er "Diagnose" lampe for gearaksse dvs. der er fejl på den... tyder på en Elektrisk fejl.. muligvis dårlig forbindelse i et stik.

• #2   3. jan 2010 jamen hvis der er dårlig forbindelse, burde den så ikke være normal nogle gange? - istedet for at være konstant under fejl, hvis du forstår hvad jeg mener?
    Jeg tænkte selv om det ikke kunne være gearkasse filter/olien?

• #3   3. jan 2010 hvis det er dårlig / lav olie burde den ikke kunne trække i det gear den kan køre i, helt sikkert fejl i elektronikken

• #4   3. jan 2010 hvis det var noget Mekanisk, ville den ikke lyse er jeg ret overbevist om, sjælden de lyser i gear / motorlamper, når de gør det - så er der næsten altid noget elektrisk der svigter, men udfra vejret at bedømme kunne man jo godt have tro til et kabel under bunden, fugt i et stik, eller noget i den dur

• #5   3. jan 2010 jeg har også problemmer med min e39 steptronic gearkasse den er fra 03 og har kørt 213000 og det er ikk nemt og lave har været på værksted med den nogen gange og skal til det igen nu, første gang fik jeg skiftet hele gearkassen og det hjalp ikk så mente de at det er noget med computerens softvære der skal formateres og det hjalp heller ikk, lad os se hva de siger den her gang.

• #6   3. jan 2010 den er jo sikkert i et værksteds / nødprogram og skal have læst fejllageret ud...

• #7   3. jan 2010 det lyder meget realistisk at det skulle være elektrisk. At der bare ikke bliver sendt signal til gearkassen om at skifte gear.
    måske pga lortevejret

• #8   3. jan 2010 De har det med at smide en kasse mellem 100-150.000 både nye og gamle, .. de begynder med at lave hårde gearskift / kickdown, komme i ryk, .. og til sidst vil de ikke trække periodisk, .... og så skal der ny kasse på, .. bmw køre med Evigheds olie på kassen dvs. det skal ikke skiftes, men tapper du olien af en der er "defekt" er det tit så tynd som vand, og der er spåner i det, så det vil jo nok være en go ide hvis man selv ber om at få skiftet olien ved en 100.000 km´s kørsel..

• #9   3. jan 2010 kan også være den skal nulstilles eller kodes

• #10   3. jan 2010 min har rundet 130.000.
    alle service overholdt

• #11   3. jan 2010 Det har jeg også prøvet og det kostede en ny gearkasse. Lad være at køre i den og direkte på værksted og bed til de højere magter at den kan reddes.

• Anita L
    Anita L Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #12   8. jun 2017 Hvad hvis det er med manuel gear? Er det stadig gearkassen så? Min lampe lyser også

• #13   29. jul 2017 min lyser også så slukker jeg bilen så det væk også skriver den.
    -2 Gearspærresolenoide nogle der ved hvad det er så ;o)

Kommentér på:
BMW E39 Gearkasse problemer

Annonce