{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.036 visninger | Oprettet:

fiesta bruger 1 L olie på 250 km. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har for ca 3 måneder siden købt en Ford Fiesta 1,25. En dag opdagede jeg så at der ikke var noget olie på pinden overhoved. Derefter fylder jeg ca 1,5-2 liter på, og siden bruger den mere end 1 L olie om ugen, ca 250 km. Jeg har snakket med nogle, og de mener ikke det kan være olietyvene, for så skulle den ikke bruge SÅ meget olie, nogle foreslog så at det var dårlige stempelringe, jeg har så tjekket tændrørene den anden dag , og det er kun det ene tændrør der er slagger på, efter olie. Idag tog jeg så en kompressionstest på den cylinder jeg troede var dårlig, men den viste så 14-15 bar i kompression, hvilket skulle være fint nok. Imorgen tjekker jeg også lige de andre 3 cylindre. den drypper IKKE olie, jeg køre på 10w-40 olie, men ved dog den rigtig skal køre på 5w-30, men det burde ikke have noget at sige. Nogen der har nogen andre forslag?
Fik sådan noget seal saver af ha, jeg købte den af for at se om det skulle være dårlige olietyve der var blevet hårde, for så skulle det blødgøre dem, men det hjalp ikke.
Og den har kun kørt knap 96.000 km
Hilsen Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fiesta bruger 1 L olie på 250 km.
  • #1   7. jan 2010 Tikker den ?

• #2   7. jan 2010 løft olie dækslet mens den kører se evt om den skyder helt vildt ud af det

• #3   7. jan 2010 det er jo et helt ekstremt forbrug, mit bud ville være toppakningen, men så burde den ryge helt vildt, og der skulle være dårlig komp,

ryger den slet ikke?
    hvordan køre, lyder og går motoren generelt?
    og du er 100 % sikker på at den ikke spilder olie, også når den køre?

• #4   7. jan 2010 nu siger du godt nok den ikke drypper, men et hyppigt problem på 1,25eren er at der ruster hul i bundkarret

• #5   7. jan 2010 forresten syntes jeg heller ikke at din kompression skal være 14-15bar, mener den maks skal være 11-13 bar? men kan godt være jeg husker forkert.

• #6   7. jan 2010 Min Audi slugte også en liter efter et par uger. Så skiftede jeg til den olie værkstedet anbefalede, jeg havde købt 4 liter olie på tilbud i Kvickly, tænkte ikke det kunne have den store forskel. Men skiftede tilbage, og forbruget faldt rigtig meget. Jeg fylder cirka en liter på hver 4. måned nu.

• #7   8. jan 2010 Den tikker lidt om morgenen, men det skulle være fordi jeg ikke køre på 5w-30 olie, men 10w-40.
    Den har brugt maks, 3 mm vand, på de sidste 1500 km, hvilket jeg ikke synes lyder dårligt. Den ryger kun alm. hvid røg om morgenen. Og motoren køre bare rigtig godt, den lyder slet ikke slidt eller noget, køre som var den ny.
    Hvis der var hul i bundkarret ville den jo også dryppe når den stod stille.
    kompressionen skal være 11 bar på sådan en motor, men har snakket med svenden fra mit arbejde, siger at dert ikke gøre noget at den ligge på 14 bar.

• #8   8. jan 2010 okey jeg kan ikke tro at den brænder så meget olie af uden at den ville ryge , så jeg tror du skal regne med at den spilder det måske kun ved kørsel, men det plejer bare at være nemt at se.

• #9   20. jan 2010 spilder ikke under kørskel, den lugter også af brændt olie, den ryger ikke, så det må blive brændt af i katalysatoren.

• #10   12. sep 2016 har samme problem ... min ventiler er færdige og en VGR ventil er færdig.. derfor burger min skoda fabia 1 liter på 200 km

• #11   12. sep 2016 Tjek om
    ånderøret er stoppet
    Om i cylindrene ( endoscoppet er et godt stykke værktøj.)
    Olietyvet tjo men lyder voldsomt. Måske ventil/ventilsæder der defekte hbis det ender i katalysatoren.

Katalysatoren kan måske redes med en afbrænding og rens men der er gode chancer for den også er død hvis der er så meget olie i

Høj kompressionen kunne tyde på olie oven på cylindrene da olie ikke kan komprimeres så kan det hæve kompressionen.

Måske det bare en toppakningen der er gået mellem cylinder og oliekanal
    I så tilfælde er det toppakningen. Og renovertion af topstykke eller en ny brugt motor ( afhænger hvad man helst vil)
    Jeg ville renovere da en brugt motor bør få samme tur som den nuværende. Men igen det taget et par dage da topstykket skal sendes ud til service.

Kommentér på:
fiesta bruger 1 L olie på 250 km.

Annonce