{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.224 visninger | Oprettet:

Hvidt skum pa Olie dæksel {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Da jeg kom hjem fra arbejde i dag, ville jeg lige fylde olie i motoren. Jeg åbnede så Olie dækslen og så at der var skum på den. Har ikke set det før, kan det være fordi motoren er varm eller er der noget som er defekt? Bilen bruger også meget olie smiley ..

Det er en Golf 2, 1.8 fra 91, hvis det skulle hjælpe ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvidt skum pa Olie dæksel
  • #1   21. jan 2010 kan være toppakningen.. eller hvis du bare køre total morfar smiley

• #2   21. jan 2010 din toppakning er røget... den skal skiftes

• #3   21. jan 2010 lyder det ikke som en defekt toppakning? eller måske et revnet topstykke i værste fald?

• #4   21. jan 2010 kan også bare være fordi olien er mega gammel at der danner sig lidt fedt-kondens... Hvornår har du sidst skiftet olie og ikke bare fyldt på??

Når bilen er kold, så prøv at stikke fingeren i kølervandet... er der en olie-hinde på fingeren når du tager den op, er det med garanti toppen der er gået.. = den blander olie og vand...

Er der ingen oliehinde, så prøv at skifte olie og filter.. vælg en GOD olie og rens evt. motoren med et additiv inden... evt. noget bell-add

• #5   21. jan 2010 køre du mange korte ture hvor motoren ikke bliver ordentlig varm kommer der lidt kondens, især i de her kolde tider. det hvide snask er vand der har blandet sig med olien. hvis det ikke er for meget og du har det med at køre korte ture skal du ikke være urolig det er helt normalt.

• #6   21. jan 2010 hmmm - at den fysisk bruger meget olie er jo tegn på at olien forsvinder et sted hen... er det ikke fordi det lækker ud i vandet, kan det være en stempel-ring der er gået... hvordan er udstødningsrøgen???

Hvid = deffekt top fordi der kommer vand i forbrændingen

Sort = deffekt stempelring da der kommer olie med i forbrændingen..

• #7   21. jan 2010 Hvis man kører mange korte ture, kan der komme kondens i motorolien, som samler sig som hvidt/gulligt snask pga. oliedampene.

Det er ikke i alle tilfælde en defekt toppakning.

• #8   21. jan 2010 da SQUIRREL - NEDSAT PRIS PÅ MAZDA!!! _

Sort røg er dårlig forbrænding.
    Blå røg er tegn på indre olieforbrug (som en stempelring eller en olietyv) smiley

• #9   21. jan 2010 Mathias A>>> blå / sort - her i jylland er der ikke lys nok til at se forskel smiley

men - tak for pressision smiley

• #10   21. jan 2010 Ja jeg køre tit korte ture, har 12 km på arbejde .. Røgen fra udstødningen er hvid og der kommer meget..

Jeg købte bilen for en måneds tid siden, min gamle ejer, har bare fyldt på, men ikke tomt den ..jeg har også bare fyldt på.

• #11   21. jan 2010 så er det en ny top der skal til.. hvor lang tid har den til syn??? du kan med fordel bare købe en anden golf og få lavet et motor-byt.. kender du en mekaniker er det langt det nemmeste og billigste..

• #12   21. jan 2010 hvor meget koster sådan en top? smiley den skal synes til marts smiley

• #13   21. jan 2010 At skifte en top er langsommeligt og træls arbejde..... til sammenligning kan du få en golf som er total rådden i bunden for 2500 og få en landsbymekker til at smide motoren over for 2000 - 2500kr... hvilket jeg vil mene er bedst siden den har kørt så længe med deffekt top.. så kan du evt. få en anden (sjovere) motor... men... ring rundt og forhør

• #14   21. jan 2010 tag det dog roligt, det er sjovt at herinde er toppakningen gået så snart der kommer hvis røg ud af udstødningen. 12 km er slet ikke nok til at motoren bliver gennemvarm, og jeg synes sgu mere det lyder som om du får en smule kondens i motoren, her i de kolde tider kommer der også til at ligge meget kondens i udstødningen som også giver vanddampe.og der er 12 km heller ikke nok til at varme alt kondensen ud af udstødningen og med hensyn til olieforbrug så foreskriver vw helt op til 1l. olie pr 1000km som normalt, hvor meget olie bruger den? er den utæt nogle steder?

• #15   21. jan 2010 Jeg kan garantere at den ikke kører 1l. olie pr 1000 km. For 2 uger siden fyldte jeg den op, og 2 uger efter, er der ikk særlig meget igen.. Den den drypper overhovedet ikke .. Men ja, det er ikke så tit den bliver varm, og det er først fornylig at det skum er kommet. Hvis topstykket var gået ville der jo have sidet skum ligesiden? :S

• #16   21. jan 2010 det kan være toppakning der er gået sig en tur ... og det er nu ikk svært og skifte det ... ca 600 kr i matrialer så er den skiftede vis man kan gøre det selv ... og det tager ca en god formiddag at gøre det ... vis du skal bruge hjælp så bare sig til ..

• #17   21. jan 2010 det kan osse være dine frostpropper

• #18   21. jan 2010 kan godt skyldes de mange korte ture. så kommer der kondens i din olie...hvordan med dens vand forbrug bruger den meget vand? men prøv at kører en lang tur hvor den får lov at blive godt varm og se så hvordan det ser ud der efter

• #19   21. jan 2010 tror du skal starte med at køre en god lang tur, og derefter se om den stadig er lidt mistænkelig...går ud fra du husker at bruge den rigtige olie til din motor........hvis den stadig er tosset derefter, kan du kontakte mig, så finder vi fejlen og tager den derfra.......

• #20   21. jan 2010 det er sikket bare noget kondens vand der er blandet med olien. du kan bare kigge på din olie pind. hvis olien er lorte brun så er topparkningen gået. men det tror jeg nu ikke.

• #21   21. jan 2010 Kan være det hele de andre nævner... Ville prøve at skifte olie + filter... Kører den godt varm et par dage i streg og så se om den danner skum igen... Kan sagtens være kondens, har lige haft det samme symptom på min marea, olie pind var ikk sat ordentlig i så der kom lidt sne i olien. Skiftet olie og så var der ingen problemer:)

• #22   21. jan 2010 Okay, men hvis det skyldes de korte ture, hvorfor bruger den så meget olie? :S er der nogen som bor i Nordjylland som lige kan tjekke for mig, hvad fejlen kunne være, det kunne bare være skønt smiley

• #23   21. jan 2010 jeg har tid i morgen .. men skriv en pb vis du vil have hjælp

Kommentér på:
Hvidt skum pa Olie dæksel

Annonce