{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Hjælp til varmeapparat g3 {{forumTopicSubject}}

har brugt virkelig meget tid på at få noget varme ind i kabinen og intet lykkes. følgende er gjort : skiftet radiator. udluftet. skiftet thermostat. skiftet kølervæske. lappet varmereguleringspladen inde i luftblande kassen. skifet vandpumpe.... intet af dette har hjulpet. luften er fortsat en smule koldere en lunken. det skal siges at radiatoren er købt hos thansen... kan det gøre at der ikke er nok flow igennem det til at kunne holde sig varm ? og er der nogen der har et bud på hvad det vil koste at få fixet hos mekaniker ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til varmeapparat g3
  • #1   27. jan 2010 har du taget slangen af retur fra varmelegemet mens motoren er igang så der ikke er luft i den?

  • #2   27. jan 2010 ja det har. der kom en fin stråle ud inden jeg satte den på igen...

  • #3   27. jan 2010 er der varme på slangerne til/fra kabinen? bliver motoren ordentlig varm?

  • #4   27. jan 2010 Hvis du giver gas kommer der så varmt luft i kabinen?

  • #5   27. jan 2010 Du har simpelthen stadig luft i systemet, det har intet at gøre med hvor du har købt den.

    Af med låget på beholderen og gang i maskinen og godt med omdrejninger, ca. 3000 i rigtig lang tid, og det gør ikke noget at varmemåleren inde i bilen stiger til mere end normalt...

    Men det er af vigtig betydning at din varmeregulering er sat på fuld varme, og blæseren inde i bilen behøver du ikke have tændt, da den forlænger tiden bilen skal bruge på at blive ordentlig driftsvarm...

    Du kan selvfølgelig også have det problem at den lille slange i toppen at beholderen er stoppet, har du tjekket at der kommer vand igennem den hele tiden uanset kold eller varm.....
    ;-))


  • #6   27. jan 2010 ja slangerne ind til kabine er varm.

    der kommer ikke varmt luft ud når jeg giver gas.

    jeg har udluftet den flere gange i virkelig lang tid. mens jeg har masseret slanger osv... der kommer vand ud af den lille slange når bilen er varm... ellers mener eg ike der kommer vand


  • #7   27. jan 2010 og motoren kommer op på de 90 grader... også inden jeg skiftede termostat....

  • #8   27. jan 2010 arne : er det bare at tag retur slangen af torpedopladen indtil der kommer varmt væske ud ?

  • #9   27. jan 2010 Motoren må godt komme højere op end de 90 grader...

    Og vandet i den lille slange skal komme konstant uanset varm eller kold..

    Og du skal ikke tage slanger af for at udlufte da du risikerer at få luft ind når du monterer dem...
    Problemet ligger oftest i at varmelegmet ligge højt i forhold til motoren...

    Vil gætte på at det er tålmodigheden der mangler... ;-))


  • #10   27. jan 2010 Nogle kan også være heldige at lade bilen stå natten over og så har den klaret problemet selv....

  • #11   27. jan 2010 Heidi : Kan du give en guide over hvad jeg skal præcist? indtil videre har jeg fået at vide at luften nok skulle komme ud ved at ikke lægge låg på eks beh. mens der blev givet lidt gas og masseret på slangerne. dette har jeg gjort indtil blæseren startede 2-3 gange... og gentaget dette mange gange....

  • #12   27. jan 2010 Du behøver ikke at masere slanger, bilen kan stå i en hel til halv time, og du skal holde omdrejningerne på mimimum 3000 rpm.
    Låget tager du af beholderen....
    Og du lader bilen bliver rigtig godt varm, og selv om du syntes det er længe så skal du blive ved med at holde de omdrejninger, og du skal bare sidde inde i bilen og holde omdrejningerne, og have tændt for varme, og lige pludselig så kommer det helt af sig selv, og det er her at tålmodighed spiller ind...
    Jeg har set andre mekanikkere stå men en bil der stiger til over 100 grader på en sommerdag før den lige pludselig kom...
    Dette syntes at være et stort problem på VW biler og du ser det tit i forum herinde..
    Nogen påstår at de selv lufter sig ud, men ofte skal de have hjælp...
    Men husk nu at varmen i bilen skal stå på fuld drøn (rød) og gerne uden en blæser der kører helt vildt inde i bilen.....
    Om blæseren har startet flere gange ude i motorummet er ikke ensbetydende med at den er luftet ud...
    Du kan evt. også køre dig en god tur uden låg på beholderen for det kan være at du også kan være heldig at den lige pludselig kommer den vej,,, men den skal have omdrejninger hele tiden og ikke kkun til blæseren går i gang, du skal blive ved til varmen kommer inde i bilen...
    Og vil den slet ikke det, så har du et problem et andet sted, evt. varmereguleringen eller andet...
    Men tror mere på luft når du nu har haft det hele skildt ad...;-))


  • #13   28. jan 2010 mange tak for svarene smiley piller lige lidt mere med det i weekenden

Kommentér på:
Hjælp til varmeapparat g3

Annonce