{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.382 visninger | Oprettet:

generator mondeo {{forumTopicSubject}}

jeg har fået et lille problem med min mondeo 2,5 fra 98. Ladelampen lyser og jeg måler kun 12V når motoren kører. Jeg regner selv med at det er generatoren der er slidt. Men er det til at afmontere generatoren og skifte kullene selv. Efter hvad jeg kan se oppefra er der ikke meget plads at gøre med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  generator mondeo
  • #1   12. feb 2010 Hvis det er en bosch generator er det jo kun 2 små skruer du skal have af,, men må ærligt huske at jeg ikke ved hvilken type generator der sidder i en mondeo...;-))

• #2   12. feb 2010 Kan se at nogle af den årgang er lavet med bosch generator så måske du er heldig... ;-))

• #3   12. feb 2010 det værste er også med at få den afmonteret. For så vidt jeg kan lure er det noget rigtigt lort at få den pillet af. I min haynes bog står der at den skal klodses op på en lift/grav og så skal den løsnes nedefra og trækkes ud gennem et hul i højre inderskærm. Det lyder ret besværligt så ville høre om der er nogen der har erfaring med det.

• #4   12. feb 2010 Ok, men hvis det er en bosch så behøver du ikke afmontere den...

Men så skal der på bagsiden sidde noget lign. dette link...

Lige en jeg kunne finde..

http://www.thansen.dk/products.asp?c=3490809894&n=493857025

• #5   12. feb 2010 Det er ikke nemt at afmontere den. Den skal pilles ud nedfra og der skal pilles en fandens masse inden at du kan komme til den. Har lige fået skiftet den på min Mondeo og tog ikke mindre end 3½ time, at få den skiftet på et autoriseret værksted (kender dem rigtig godt, så de snyder ikke med timeforbruget).Generatoren koster 3.000 ex moms, så se om du ikke kan finde en brugt eller renoveret.

• #6   12. feb 2010 Er det lettere på en Seat Leon 2003??

• #8   14. feb 2010 jeg har fået et tilbud fra et lokalt værksted på 5000 inkl generator og ny rem. Men det er jo også en god sjat penge at ofre på en gammel bil.

Jeg tror da lige jeg vil prøve at smide en stump ledning på og se om det skulle gøre tricket. Men hvor finder jeg lige B+ ?

• #9   18. feb 2010 ja så er den blevet lavet. Da jeg fik den på lift var problemet hurtigt ret tydeligt. Generatorhuset er simpelthen flækket så der var ikke noget at sige til generatoren ikke ville lade.
    Ledningsnettet er tjekket igennem og fejler ikke noget.
    For øvrigt er det også en 130A generator der sidder på den almindelige V6.

Kommentér på:
generator mondeo

Annonce