{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.879 visninger | Oprettet:

Starter virker ik. skifte kul? eller? {{forumTopicSubject}}

hey..
her for 3 år siden gik min starter i stykker.. så fik jeg en ombytter, og nu er den så ved at være nået til vejs ende (rigtig øv da den kun er 3 år gammel) men men men... så er det den klassiske midlertidige løsning på det, at tæske lidt på den med en hammer så den kan lidt igen...

jeg har så hørt at jeg bare skal skifte kullene og så er den fin igen.. en ny starter koster ca 2000 kr. og det kan jo umuligt koste 2000 kr for nye kul.. så mit spørgsmål er så... passer det at jeg bare kan skifte kullene? og hvor kan jeg købe nogle nye kul??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter virker ik. skifte kul? eller?
  • #1   21. feb 2010 kør op til en hugger, koster max 500 for sådan en brugt starter. Men ja det kan nemt koste 2000 kr, du får jo bare en ombytter.

• #2   21. feb 2010 jeg gider ikke en brugt starter, for så går der ikke så lang tid igen før den også står af... jeg ville godt ha nogle nye kul i, så jeg ved den holder lidt længere... men passer det at jeg bare kan skifte kullene og så er problemet løst? (udfra at jeg bare skal daske på starteren så den kan igen?) og hvor kan de kul købes??

• #3   21. feb 2010 En brugt starter kan skam være fin... Bare få fra en bil så ny som muligt og med så mange km på bagen som muligt... Jo flere km bilen har kørt på kort tid jo mindre er starteren slidt

• #4   21. feb 2010 jeg vil hellere skifte kullene... men hvor kan jeg købe de nye kul..??

• #5   21. feb 2010 en starter er faktisk extrem nem at renovere der er sku ikke så meget i den
    jeg han ikke rigtig huske hvor jeg normalt købte stumper
    men mener at ketner sælger sikkert også bosch prøv at søge på nettet
    et sæt kul koster ikke så meget
    men du skal måske dreje ankeret også og rense mellem rillerne på ankeret skifte bøs og smøre de bevægelige dele men du kan jo tage og skille den ad først for at se hvad der er gået det kan jo bare være at du skal smøre den og blæse den ud for støv
    men hvis viklingerne er def så kan det ikke betale sig at lave den så hellere købe en brugt og event renovere den
    det er heller ikke så svært at sætte sig ind i hvordan den virker og skal renoveres
    det kan jo også være din tændingslås eller en ledning der er stået af
    det kan jo godt betale sig at at tjekke det først inden man skiller det hele af
    hvis du har brug for jhælp kan du bare skrive til mig så kan jeg event hjælpe dig

• #6   21. feb 2010 tjoo.. men det er garanteret ikke i tændingslåsen den er gal.. da jeg bare lige skal daske på starteren og så kører den rundt igen.. så jeg tvivler på at det måtte være en ledning eller tændingslås.. for det bliver jo ik ordnet af et par dask på starteren..

• #7   21. feb 2010 kør op til Autoelektro i birkerød min kammi fik en sprit ny generator deroppe til 1100 så det skulle du nok kunne få en billig starter.

• #8   21. feb 2010 jeg er ikke intereseret i en ny starter da den jeg har kun er 3 år gammel.. og det koster jo kun en brøkdel at renovere starteren i forhold til prisen på en ny starter... og syntes efterhånden min bil er ved at blive lidt dyr i stumper, så ville gerne holde udgifterne nede..

• #9   21. feb 2010 kong gulerod
    du har ret hvis du har tiden til det,kan du lige så godt selv lave det og det bliver sku sikkert ikke bedre at få det lavet et andet sted
    du har nok ret i at det ikke er tændingslås og ledning hvis du bare skal banke på den med en hammer
    det kan være det relæ der rykker drevet frem til startkransen tag starteren af tjek kullene og rens den event slibe ankeret lidt med et stk sandpapir hvis den ikke er så slem ellers skal den drejes rens i mellem linerne der hvor kullene køre
    jeg vil mene at hvis den kun er 3 år gammel er kullet sikkert ikke slidt op
    den hænger måske bare
    medmindre du har kørt på starteren helt vildt

Kommentér på:
Starter virker ik. skifte kul? eller?

Annonce