1.783 visninger
|
Oprettet:
kan bilen gå ud? Citroen saxo! {{forumTopicSubject}}
jeg var lige ude og køre her til aften, og skulle til at køre over for grønt, jeg trillede med bilen så satte bare igang i 2 gear, men lige meget hvor meget jeg trykkede på speederen var det præcis som om bilen er slukket, det skete ingenting! Der var lys i hele instrument brættet, hvilket gør det mere underligt, stadig lys på bilen også..
Det er en citroen saxo! Kan bilen godt bare gå ud på den måde..? jeg slukkede og tændte den bare igen, og så var der ingenting, men syntes godt nok det var underligt!
sep 2005
Følgere: 5 Svar: 102
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 322
feb 2005
Man kan tydeligt mærke hvis bilen går i stå på dne måde jo, og så er alt lys heller ikke tændt.
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
feb 2005
dec 2003
Følger: 55 Følgere: 54 Biler: 3 Emner: 73 Svar: 1.066
feb 2005
Jeg holdte ikke stille og jeg ved med 110% sikkerhed at det ikke var den her med at man mister koblingspunktet osv, det kan man jo også mærke..Da jeg trykkede på speederen skete der bare absolut ingenting..
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 314
feb 2005
fedt hvis vi skal til at have løse ledninger..hmm..peugout og saxo er der jo ikke den vilde forskel på..Tak for svarende!
feb 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
Stepmotoren, der styrer tomgangen kan drille - den kan ofte renses, hvis man lægger lidt tid og flid i det.... Tjek evt. "Guider" på www.hi-speed.dk.
På "stoppet" til gasspjældet (for enden af speederkablet) sidder en lille unbracoskrue. Af en eller anden grund var min kærestes Saxo begyndt indimellem at gå i stå og i øvrigt gå ujævnt, når den blev varm. Det skyldtes, at den ikke kunne "finde ud af" at gå i tomgang, fordi spjældet ikke kom helt i bund, og computeren fik derved ikke besked om at slå over i "tomgangsprogram".
Jeg løste problemet ved først at løsne gaskablet og så justere stopskruen, så spjældet kunne lukke helt igen. Til sidst skal kablet justeres igen, så det lige nøjagtigt bli'r slapt, når speederen er sluppet..
Men, måske er det nok blot at justere kablet - hvis det lige nøjagtigt er en anelse for stramt.
kan bilen gå ud? Citroen saxo!