{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.706 visninger | Oprettet:

Tændingsrækkefølge - cylinderne/strø.. {{forumTopicSubject}}

Hej!

Nu skal jeg lige have det helt på den rene, så jeg gør det rigtigt. Jeg har kommet til at tage alle tændrørskablerne ud af strømfordeleren på én gang (ja flot..)

Tændingsrækkefølgen er 1-3-4-2,

Tallene 1, 2, 3, 4 er angivet på strømfordelerdækslet.
Lad os så give cylinderne navnene a, b, c og d. for at gøre det nemmere..

Vil det så sige at det skal være sådan:
1A
3B
4C
2D

Eller

1A
2C
3D
4B

?? Er i tvivl og håber det er til at forstå smiley

MVH
Casper


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændingsrækkefølge - cylinderne/strø..
  • #1   24. feb 2010 som jeg forstår det er det nr1 på dækslet der skal på cyl 1 nr 2 på cyl 2 osv, med mindre tallene står 1234 i den rækkefølge med uret, eller de står 1342 i den rækkefølge på dækslet.

  • #2   24. feb 2010 Kan godt være det er sådan, er det bare mig der er blank? smiley

  • #3   24. feb 2010 altså hvis tallene på dækslet står fra nr 1 med uret rundt 1342?! Så skal de bare på parvis.

  • #4   24. feb 2010 Den sidste illustration eller hvad vi kan kalde det er den rigtige.

    Men husk lige hvor cylinder 1 er smiley


  • #5   24. feb 2010 Tak ......T smiley Er der andre som kan bekræfte? smiley

  • #6   24. feb 2010 husk rotoren kører i en cirkel. så rækkefølgen på strømfordelerdækselet er 1-2-3-4. Derfor skal du montere det så du har den rigtige rækkefølge på cylinderne. 1 på strømfordeleren til cylinder 1. 2 på strømfordeleren til cylinder 4. 3 på strømfordeleren til cylinder 2 og til sidst 4 på strømfordeleren til cylinder 3.

  • #7   24. feb 2010 Hvad kan der ske hvis jeg sætter det forkert?

    MVH
    Casper


  • #8   24. feb 2010 så starter den sikkert ikke eller skyder baglæns igennem indsugningen

  • #9   24. feb 2010 .....T du er guld værd! smiley tak!

  • #10   24. feb 2010 Skriv hvis der er mere smiley står gerne ti llidt tjeneste smiley

  • #11   24. feb 2010 .......T>> Vrøvler du ikk lidt nu..!? Tændingsrækkefølgen skriver han jo er en 1342. så så er der jo nr1 til cyl 1, nr2 til cyl 3, nr 3 til cyl 4, og nr 4 til cyl 2. Har jeg ikk ret i du tænkte på en 1243 tænding??!

  • #12   24. feb 2010 Jo du har da helt ret... tror det er den manglende søvn der viser tænder... havde skrevet en rækkefølge der hed 1423 hvilket jeg ikke lige kender biler der kører med :S

    1 på strømfordeleren til cylinder 1. 2 på strømfordeleren til cylinder 3. 3 på strømfordeleren til cylinder 4 og til sidst 4 på strømfordeleren til cylinder 2. <-- den der er rigtig... sorry!


  • #13   24. feb 2010 Hehe, så er vi enige:-) Ja altså med mindre det er som på en escort 16v, der står også tal på tændspolen, bare 1234, men der er det bare at sætte nr 1 på cyl 1, nr 2 på cyl 2 osv.. Så Casper, hvis det andet ikk virker så prøv at sætte dem på i par som jeg lige har beskrevet med en escort..

  • #14   24. feb 2010 Hehe takker og bukker de herrer smiley

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #15   14. mar 2017 har samme problem, har sat nye tændrør i og startkabler i passat 3b2 1,6 limo

    hvad kan det skyldes den ikke vil starte nu?


  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #16   14. mar 2017 har samme problem- lige isat nye tændrør og startkabler på passat 1,6 limosine.

    hvad kan det skyldes den ikke vil starte?,- den hoster og sprutter nu ved tænding.

    1-1 med cylinder 1 ved generatoren. 2 i urets retning på strømfordeler i cyl 3
    3 i cyl 4 og 4 i cyl 2.


  • #17   14. mar 2017 Tog lige dette bilede på en Audi 80 2,0 med en ABT motor fra 1993 det er nok det samme.

    profilbillede
  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #18   14. mar 2017 Tak for billedet. Men jeg har svært ved at se hvordan kablerne på billedet går til hvad fra cylinder til strømfordeler. Ellers tak

  • #19   14. mar 2017 De 2 yderste er følgen mindste kabel første tændrør ud mod kølerslangen. Næst mindst kabel yderst ind mod kabinen og sat i nr 2 tændrør ind mod kabinen. 3 længste kabel mod køler slangen og i nr 3 tændrør ind mod kabinen. 4 længste kabel i den sidste tændrør og i den inderste mod kabinen og kablet i mitten op til tænd spolen.

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #20   14. mar 2017 Ok nu er der lidt liv i den- men ikke tomgang- som før jeg begyndte-

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #21   14. mar 2017 Måske jeg gør noget galt-

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #23   14. mar 2017 Ja nemlig det er rigtigt det du siger der tt- mit største problem er bare at komme ind til strømfordeleren da den sidder gemt under næsten karburatoren- tak for alles hjælp

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #25   14. mar 2017 Jo det er det og der står jo hvilke der skal på hvad kan jeg se, hvis altså det er den der- den samme model tak for billed.

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #26   14. mar 2017 Prøver den løsning imorgen- måske du får ret.. men takker alligevel

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #27   14. mar 2017 Så bliver rækkefølgen en helt anden kan jeg se går stadigvæk ud fra at cylinder 1 er den fra generator og ind mod bilen.

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #29   14. mar 2017 Ja det SKAL den håbet er der endnu
    Har langt lidt arbejde i det nu- så håber den starter imorgen- jeg melder lige tilbage....


  • #30   15. mar 2017 Fik du det til at køre?

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #31   15. mar 2017 Hej Carsten ....

    Ja den er lige startet og går ikke i tomgang. Men den lyder meget bedre når den får omdrejninger i motoren. Kørte en lille tur men går ud når den holder stille. Helt ud. Svær at få igang igen.

    Mit problem nu: Den går ikke i tomgang og går helt ud.

    Kom til at skrue et lille stik af med nogle små ledninger på karburatoren, da jeg ville rense den- hvor kan man få den repareret billigt - ved du det?


  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #32   15. mar 2017 Forresten tak for hjælp af tændingsrækkefølgen.

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #33   15. mar 2017 Fik lige at vide at der skal sidde en sensor på karburatoren - ved du ca hvor den sidder- den ville jeg gerne ha renset.

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #35   15. mar 2017 Øh den er fra 2000 så med indsprøjtning og ingen Kaburator, jeg sender lige et Billed af kontakten jeg lige pluslig havde i hånden og som jeg Kan se der ikke er loddet helt...den har 7 poler i et stik og sidder til venstre for gaskabel lige ned.

  • #36   15. mar 2017 Det er mærkeligt med de gammel biler og det de kalder monotont ind sprøjtningen det virker næsten som en karburator og det kan også danne is hvis vejret er til det har selv prøvet det på en passat 1,8 i troede ikke på det men da den fik sprit kørte bilen som den skulle smiley

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #37   15. mar 2017 Hvor rep man gasspældet og kan det lade sig gøre?

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #39   15. mar 2017 Ja netop den der...

    Kontakten oppe til venstre. Den kunne jeg bare tage af såe hvad gør jeg nu?


  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #41   15. mar 2017 Jo netop derfor undre det mig at den bare kunne tages af

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #43   15. mar 2017 Den har 7 bitte små ledninger der er loddet fast.

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #45   15. mar 2017 De er loddet i bunden af stik - på bagsiden.

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #46   15. mar 2017 Ja netop der er problemet.

  • Ulrich H
    Ulrich H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 4 Svar: 24
    #48   15. mar 2017 Tak

Kommentér på:
Tændingsrækkefølge - cylinderne/strø..

Annonce