{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gasspjæld på diesel
  • #1   10. mar 2010 de gamle gør.. de bliver styret på dieseltilførselen..

  • #2   10. mar 2010 stay, syndes måske lige du skal læse lidt op på teori og praktisk omkring diesel.

    de gamle diesel motore har direkte og fuld luft ind til motoren, der regulere men acc. (gassen eller hsatigheden) ved at øde/sænkte mængden af diesel som bliver tilført fra pumpen.


  • #3   10. mar 2010 nu findes der jo diesel motore hvor pumpen er vakumstyret og på dem er der gaspjæld..

  • #4   10. mar 2010 stay: ja på benz er det noget andet..

  • #5   10. mar 2010 Diesel motorer er altså lidt sjove at rode med, og man bliver ofte overrasket over hvor simple og taknemmelige de er bygget op.

    Diesel motoren har fri indsugning, og "gassen" styres af mængden af diesel der bliver sprøjtet ind.
    Dette kan kun lade sig gøre fordi en Diesel motor ikke har ret høje krav til blandings forholdene.
    Hvor en benzin bil helst skal køre blanding 14.5:1 skal en Diesel bare ligge et sted imellem 0.5 og 17 :1 (mener jeg, og nu taler vi kun om de gamle motorer)
    Derfor er det også utroligt nemt at leget med trubo trykket på en diesel motor, for det kan næsten ikke gå galt uanset hvad man gør med blandingen.


Kommentér på:
Gasspjæld på diesel

Annonce